صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۹۵۰۵

از نگرانی اروپایی‌ها تا ادعاهای آمریکایی‌ها

1ـ باید نگرانی اروپایی‌ها از موشک‌های‌مان را برطرف کنیم!
روزنامه شرق نوشت: «اروپایی‌ها از مجموع سخنان و عملکرد ترامپ دریافته‌اند که باید در زمینه‌های غیر هسته‌ای به ‌نوعی شکلاتی به ترامپ بدهند تا از یک‌سو زمان بخرند و از سوی دیگر ترامپ آن را برای خود کسب وجهه‌ای محسوب کند و به شرایط حاضر رضایت دهد... اروپا از توسعه موشکی پاکستان، هند، اسرائیل، عربستان، ترکیه، امارات و مصر احساس نگرانی نمی‌کند، چرا در مورد ایران که برد موشکی‌اش از همه کشورهای فوق کمتر است، احساس خطر می‌شود؟ راز این امر در دو دلیل نهفته است؛ اول، هیچ‌کدام از کشورهای منطقه درباره برد موشکی خود تبلیغ نمی‌کنند، در حالی‌که بی‌سروصدا به توسعه آن مشغولند. دوم، هیچ‌کدام از این کشورها اقدام به تهدید هیچ کشوری با موشک‌های خود نمی‌کنند. بدون هرگونه مجامله‌ای باید گفت، اگر ایران دنبال راه‌حلی است که اروپا را به خود نزدیک کند، باید ابتدا درصدد رفع دو عامل فوق برآید تا درجه احساس ناامنی اروپا از توسعه موشکی ایران را به مقدار زیادی کاهش دهد. سپس با اروپا گفت‌وگویی شروع کند که در آن علت منطقی توسعه موشکی ایران مطرح شود.»

2ـ رشد چشمگیر حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب

بررسی‌ها درباره میزان حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، از 415 شهرستان کشور فقط 6 شهرستان نسبت به سال پیش رشد جمعیت نداشته‌اند، در حالی که 409 شهرستان حضور بیشتری از مردم را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌اند. البته در 500 شهر(نه شهرستان) دیگر و هزاران روستا نیز راه‌پیمایی انجام شده است. میزان رشد جمعیت‌ حاضر در راه‌پیمایی در برخی استان‌ها و شهرها این‌گونه است: تهران 15 درصد، اراک 100 درصد، آبادان 20 درصد، آذربایجان غربی 30 درصد، آذربایجان شرقی 20 درصد، کردستان 30 درصد، مشهد 40 درصد، قم 30 درصد، اردبیل40 درصد، همدان 25 درصد، کرمان 15 درصد، کهگیلویه‌و‌بویراحمد 35 درصد و کاشان 50 درصد. گفتنی است، شهرهای شیراز و اهواز جمعیت همانند سال گذشته بوده‌ است، اما هیچ شهری با افت جمعیت مواجه نبوده است.

3ـ تکرار ادعاهای واهی در گزارش سالیانه جامعه اطلاعاتی آمریکا

«دانیل کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، گزارش سالیانه جامعه اطلاعاتی این کشور که «تهدیدهای جهانی» را ارزیابی می‌کند، منتشر کرد که در آن به طور مفصل به موضوع ایران پرداخته و ادعاهای واهی آمریکا درباره کشورمان تکرار شده است. در بخشی از این گزارش در زمینه برنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران آمده است؛ «برنامه موشک‌های بالستیک ایران به این کشور امکان هدف قرار دادن مواضع مختلف در سراسر منطقه را می‌دهد. تهران، در حال حاضر دارنده بزرگ‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است. میل تهران برای مهار ایالات متحده ممکن است آن را به سمت دستیابی به موشک بالستیک قاره‌پیما سوق دهد. پیشرفت در برنامه فضایی ایران، می‌تواند مسیر دستیابی ایران به چنین موشکی را کوتاه کند.»

4ـ کنایه کرباسچی به حسن روحانی درباره طرح همه‌پرسی

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با کنایه به اظهارات رئیس‌جمهور در مراسم راه‌پیمایی روز 22 بهمن که به مسئله «همه‌پرسی» اشاره و تأکید کرده بود اگر جایی با هم بحث داریم، باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم، گفت: «این حرف‌ها از زبان رئیس‌جمهور بسیار خوب است، اما این از توقعات عمومی مردم است که مسئولان اجرایی در مرحله اول در مورد اهدافی که می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند، از ظرفیت‌های قانونی خودشان استفاده کنند. اشکالی که به نظر می‌آید این است که قبل از اینکه به استفاده از ظرفیت رفراندوم در قانون اساسی برسیم، آیا توانسته‌ایم از همین ظرفیت‌های موجود قانون در بخش‌های دیگر استفاده کنیم؟ این اشکالی است که به دولت وارد است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات