صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۴۱

از ترس رژیم صهیونیستی تا ارزیابی دوباره پویانه

1ـ مردم باید مراقب باشند قدرت‌طلبان پول‌دوست به مسئولیت نرسند
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در جمع راه‌پیمایان 22 بهمن در ارومیه گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی امانتی است که شهدا با نثار خون خود به دست ما سپرده‌اند و حفظ این امانت بر ما واجب است. یادگار امام راحل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نتیجه خون صدها هزار شهید است و مسئولان نظام باید در ادای وظایف، خود را مسئول ملت و خون شهدا بدانند و در برابر این امانت کوتاهی نکنند، اظهار داشت: مردم باید مراقب باشند تا این نظام را گروه‌های انحرافی اداره نکنند و قدرت‌طلبان پول‌دوست در جایگاه‌های مدیریتی این نظام قرار نگیرند. وی با اشاره به اینکه یاری رساندن و حمایت کردن از نظام به معنای تعریف مطلق از آن نیست، تصریح کرد: امام راحل نیز از مردم خواسته بود تا تیزبین بوده و نسبت به نظام و انقلاب دغدغه داشته باشند و اگر انحراف و مشکلی بود، دلسوزانه فریاد انتقاد سر دهند.

2ـ ترس و عقب‌نشینی سریع رژیم صهیونیستی

نشریه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده است که رژیم صهیونیستی در پیامی به مسکو، از روسیه خواسته میانجیگری کند و به تهران و دمشق بگوید که با وجود حملاتی که اسرائیل در سوریه انجام داد، اما خواهان بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری نیست. به نوشته این نشریه، رژیم صهیونیستی پیام مشابهی هم به واشنگتن ارسال کرده و خواهان آن شده که آمریکا میان این رژیم و لبنان میانجیگری کند. در روزهای گذشته طرح رژیم صهیونیستی برای دیوارکشی در مرز لبنان و همچنین تلاش این رژیم برای دست بردن به منابع زیرزمینی لبنان، موجب تنش میان دوطرف شده بود. گفتنی است، روز شنبه سامانه پدافندی سوریه توانست یک فروند جنگنده اف‌ـ16 ارتش رژیم صهیونیستی را که به خاک این کشور تجاوز کرده بود، ساقط کند و ارسال پیام‌ این رژیم به مسکو برای کاهش تنش، پس از این حادثه انجام گرفته است.

3ـ رئیس توتال: از ترامپ خواستم در برجام بماند

«پاتریک پویانه» مدیر عامل شرکت توتال فرانسه از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته در مسیر توافق هسته‌ای ایران باقی بماند. وی همچنین به ترامپ گفته که سرمایه‌گذاری‌های نفتی و گازی می‌تواند به روند اصلاحات در ایران کمک کند. وی در این زمینه به فایننشال‌تایمز گفت: وقتی که فرصت دیدار با ترامپ سر میز شام پیش آمد، از ترامپ سؤال کردم؛ ما چه مدت باید برای اصلاحات زمان بدهیم؟ آیا ما فرصت کافی به آنها داده‌ایم؟ به نظرم آقای ترامپ به حرف‌هایم گوش داد. البته این به معنای موافقت با حرف‌هایم نبود. روزنامه فایننشال‌تایمز انگلیسی هم نوشت: پویانه گفته که به پروژه‌هایش از جمله قرارداد با ایران کاملاً پایبند است، اما اگر تحریم‌ها برگردد، ما راه‌های مختلفی برای خروج از آن داریم. اگر چارچوب و قاعده بازی عوض شود، ما هم دوباره ارزیابی می‌کنیم.

4ـ ورود وزارت اطلاعات به موضوع مؤسسات مالی و اعتباری

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: مقرر شده که هیئت‌های تسویه شکل بگیرد که یکی از آنها هیئت تسویه قانونی است که هیئت مؤسس دارد و دیگری هیئت تسویه‌ای است که از سوی دولت و قوه قضائیه باید برای تسریع در کارها تشکیل شود که به این منظور نمایندگانی از وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و بانک مشخص شدند. وی با بیان اینکه در آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه وزیر اطلاعات نیز حضور داشت، افزود: مقرر شد وزیر اطلاعات درباره اموالی که باید شناسایی شود و اموالی که چند مرتبه منتقل شده، نیروهای ویژه‌تری تعیین و انتخاب کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات