صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۹۶۲۸

از حل مشکل ریزگردها تا سامانه جدید ارزی

1ـ آمریکا به دنبال آزادی سران فتنه!
در ادامه اظهارنظرهای مداخله‌جویانه و ضد ایرانی مقامات آمریکایی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای درباره سران فتنه 1388 منتشر کرد. در بیانیه «نوئرت هیثر» آمده است: «روزهای اخیر هفتمین سالگرد بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 به همراه همسر او زهرا رهنورد، فعال حقوق زنان است.» این بیانیه بازداشت سران فتنه را مغایر با تعهدات بین‌المللی ایران در مسائل حقوق بشری خوانده و پا را از این هم فراتر گذاشته و با دخالت در امور داخلی ایران، خواستار آزادی فوری سران فتنه شده است. گفتنی است، تأکید بر آزادی سران فتنه در حالی صورت گرفته که آنها پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، ادعای دروغین «تقلب» را مطرح کردند و با بی‌توجهی به سازوکارهای قانونی در کشور، بی‌قانونی و ایجاد فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.

2ـ تنها راه حل مشکل ریزگردها

آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با تأکید بر اینکه تنها راه حل معضل ریزگردها، برگرداندن آب منتقل شده خوزستان است، اظهار داشت: همه کارشناسان بر این باور هستند و این تنها نظر من نیست. هنگامی که آب را منتقل کردند، تالاب‌ها، مراتع و مزارع کشاورزی خشک شد و امروز نیز همین‌ها به کانون ریزگرد تبدیل شده‌اند؛ از این رو با این ‌کار در عرض یک ماه این معضل حل خواهد شد. البته بازگرداندن آب نباید به صورت نمایشی و موقتی باشد. وی با بیان اینکه خواسته مردم خوزستان مبارزه با فساد، تبعیض و حل معضل ریزگردها است، گفت: مقابله با ریزگردها باید اصولی باشد و نه آبنباتی و با نهال‌کاری. اگر خیلی هم به این روش امید داشته باشند و بخواهند در هر سال پنج هزار هکتار نهال‌کاری کنند، ۷۰ سال طول می‌کشد تا نهال‌کاری ۳۵۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد به اتمام برسد.

3ـ ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم

«لکس ویشمن» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع بلندپایه امنیتی در تل‌آویو نوشت: «تهدید جدیدی که اویگدور لیبرمن (وزیر جنگ رژیم اسرائیل) از آن سخن می‌گوید، درباره توانمندی‌های موشکی دقیق ایران است.» این تحلیلگر صهیونیست به نقل از این منابع افزود: «این میزان زیاد موشک در دست ایرانی‌ها موازنه قوای منطقه‌ای را تغییر خواهد داد؛ زیرا می‌توان آنها را از ایران شلیک کرد و نهادهای حکومتی نظیر کنست، مقر وزارت امنیت در تل آویو، تأسیسات نظامی، فرودگاه‌ها و نیروگاه‌های برق را با دقت هدف قرار داد.» وی با اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر شلیک احتمالی گسترده موشک‌ها به این رژیم افزود: «همه ابزارهای نظامی اسرائیل و حتی پیشرفته‌ترین آنها نخواهند توانست محافظت صد درصدی از اسرائیل به عمل آورد.»

4ـ آغاز به کار سامانه جدید ارزی

تداوم رشد نرخ ارز در بازار طی چند هفته گذشته دولت و بانک مرکزی را بر آن داشت تا اقدامات ویژه‌ای، همچون انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد، انتشار اوراق گواهی سپرده مبتنی بر ارز با نرخ سود ۴ و 5/4 درصد و طرح پیش‌فروش سکه بهار آزادی را شروع کند. ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر گفته است: سامانه جدید ارزی از روز شنبه(امروز) به صورت آزمایشی شروع به کار خواهد کرد. با استفاده از این سامانه خریداران و فروشندگان ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند. همچنین به تدریج صرافی‌ها و دیگر بازیگران بازار ارز به این سامانه متصل خواهند شد و این سامانه امکان مدیریت بازار ارز را برای سیاستگذار و امکان فعالیت شفاف را برای متقاضیان ارز فراهم می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات