صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۶۷۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 29 بهمن

اتاق بازرگانی تهران در گزارشی اعلام کرد: مشترکان تهرانی سالیانه یک‌ میلیارد و ١٠٠ میلیون ‌متر مکعب آب آشامیدنی مصرف می‌کنند که از این میزان ۱۰ درصد آن، یعنی ١١٠‌ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی را به استخرهای‌شان سرازیر می‌کنند. دولت برای تصفیه، توزیع و... هر متر مکعب آب آشامیدنی، با احتساب نرخ تورم، هزار و ٢٠٠ تومان هزینه می‌کند؛ یعنی اقتصاد ملی سالیانه ١٣٢‌ میلیارد تومان بابت استخر پایتخت‌نشین‌ها یارانه می‌دهد.
کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور گفت: ایران در حال مذاکره با روسیه درباره قرارداد واردات گندم است که به ایران اجازه می‌دهد صادرات آرد به عراق را افزایش دهد. این قرارداد شامل واردات ماهیانه 100 هزار تن گندم از روسیه از سوی کارخانه‌‌های خصوصی تولید آرد است که آن را برای صادرات، آرد خواهند کرد. گفتنی است، طبق قانون کارخانه‌های خصوصی ایران اجازه ندارند گندم داخل را برای صادرات آرد کنند.
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درآمدهای خانوار را به دو بخش درآمدهای کاری و غیرکاری تقسیم کرد و گفت: درآمدهای غیرکاری طی چند سال گذشته با افزایش مواجه بوده، به گونه‌ای که این سهم از حدود ۴۰ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته و این به معنای افزایش آسیب‌پذیری جامعه است. در عین حال درآمد ناشی از کار خانوار در حال حاضر 47 درصد است.
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» گفت: برای ساخت یکی از صحنه‌های فیلم که در آن داعش از سر بریدن اسرا فیلمبرداری می‌کند، چهار روز دنیا برایم تیره و تار بود و قسم می‌خورم خودم را در مقابل خانواده مدافعان حرم ذره‌ هم نمی‌دانم. وی تأکید کرد: معتقدم سینما چنین قدرتی ندارد که بتواند حال مدافعان حرم را منتقل کند.
جبار کوچکی‌نژاد بیان کرد: در مصوبه کمیسیون تلفیق، پیشنهاد پرداخت نقدی 23 هزار میلیارد تومانی دولت به 30 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. با پیشنهاد دولت 33 میلیون نفر در سال آینده از صف دریافت یارانه حذف می‌شدند؛ اما با مصوبه جدید 23 میلیون نفر حذف می‌شوند و قیمت حامل‌های انرژی افزایش نخواهد یافت.
نشریه «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد: مقاماتی از کشورهای اروپایی با یک مقام ارشد ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند. گفت‌وگوها در این دیدار روی بحران‌های خاورمیانه، از جمله یمن متمرکز بود. این مقامات امیدوارند بتوانند مذاکرات را به موضوع سوریه نیز بکشانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات