صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۱۶

حرف روز/ لزوم حضور همگانی

راه‌پیمایی 22 بهمن به عنوان جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فردا در حالی در اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد که امسال، انقلاب اسلامیِ چهل ساله از نظر اوضاع داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در موقعیت حساسی قرار دارد که بر ضرورت شرکت و حضور در این جشن همگانی افزوده است[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: راه‌پیمایی 22 بهمن به عنوان جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فردا در حالی در اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد که امسال، انقلاب اسلامیِ چهل ساله از نظر اوضاع داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در موقعیت حساسی قرار دارد که بر ضرورت شرکت و حضور در این جشن همگانی افزوده است. از این‌ رو لازم است منطق اقدام و ضرورت این حضور همگانی در شرایط کنونی تبیین شود. برای این منظور می‌توان به چند نکته اشاره کرد:
1ـ تضمین‌کننده ماندگاری انقلاب اسلامی: مهم‌ترین ضرورت حضور همگانی مردم در جشن سالگرد پیروزی انقلاب، اقدام برای تضمین ماندگاری انقلاب اسلامی است. به بیان دیگر، حضور حماسی مردم نشان خواهد داد، انقلاب اسلامی با گذشت بیش از چهار دهه از حیات خود، هنوز محرکی قوی برای کنش سیاسی اجتماعی ایرانیان است.
2ـ خنثی‌سازی راهبردهای شوم دشمن: حضور گسترده، چشمگیر و «تماشایی» ملت ایران در این جشن، به معنای انعکاس صدای واحد آنها در حمایت از ارزش‌ها و مواضع انقلاب است. در واقع این حضور گسترده می‌تواند خنثی‌کننده راهبرد دووجهی مذاکره‌ـ تغییر دشمن باشد و هرگونه آرزوی عدول نظام از مواضع انقلاب را برای دشمن به یأس تبدیل کند.
3ـ به محاق بردن فتنه‌گران و اغتشاشگران: جشن پیروزی انقلاب امسال در حالی برگزار خواهد شد که چندی پیش، عده‌ای با سوءاستفاده از مطالبات بحق مردمی، درصدد بودند با اغتشاش‌گری، فضای سیاسی و عمومی کشور را به سمت آشوب ببرند. حال مردم ایران در عین حفظ مطالبات بحق خود، در جشن پیروزی انقلاب شرکت می‌کنند تا به اغتشاشگران و فتنه‌گران نشان دهند که اولاً آنها در نزد مردم هیچ جایگاهی ندارند و ثانیاً تأمین مطالبات خود را از راه پشتیبانی و عمل به ارزش‌های انقلاب دنبال می‌کنند.
4ـ کاتالیزور حل مشکلات: واقعیت صحنه‌ کشور از وجود مشکلات متعدد در عرصه‌های گوناگون حکایت دارد. حال حضور حماسی مردم در جشن پیروزی انقلاب به منزله تجدید بیعت با ارزش‌های انقلاب می‌تواند کاتالیزوری برای حل این مشکلات باشد؛ زیرا این حضور افزون بر اینکه مایه‌ دل‌گرمی مسئولان است، حاوی این پیام مهم برای آنان است که باید در خدمت‌گزاری به مردم از هم سبقت بگیرند و برای حل مشکلات آنها به طور جدی تلاش کنند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات