صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۷۱۲

اخبار کوتاه دوشنبه 30 بهمن

«شهرام خاصی‌پور» مدیرکل عربی‌ـ آفریقایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با برگزاری مجمع مؤسس در اتاق ایران تأسیس شده است. وی حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در 9 ماهه گذشته را بیش از 200 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: هرچند این میزان نسبت به سال گذشته رشد داشته، ولی به هیچ وجه متناسب با ظرفیت‌های موجود و همچنین زمینه‌های تازه به وجود آمده برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و قطر نیست.
دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک اظهار داشت: کولر گازی در صدر قاچاق لوازم خانگی قرار دارد که میزان قاچاق این کالا در سال گذشته 300 میلیون دلار بود که این رقم در هشت ماهه نخست سال ۹۶ حدود ۱۶۰ میلیون دلار برآورد شده است. به گفته وی، آمار دقیقی از میزان قاچاق کالا‌های خانگی به کشور در دست نیست و کارشناسان بازار این رقم را حدود سه میلیارد دلار برآورد می‌کنند.
محمدجواد ظریف درباره اظهارات رهبر معظم انقلاب درباره وی عنوان کرد: ایشان همان‌گونه که فرمودند، از همه آنچه که ما در جلسات خصوصی گفتیم و همین‌طور در صحبت‌های علنی کاملاً اطلاع دارند و مثل همیشه محبت می‌فرمایند و بنده از محبت‌های ایشان سپاسگزارم و امیدوارم شایسته محبت‌های ایشان باشم.
ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: هرگز با این واقعیت که باراک اوباما در جریان توافق هسته‌ای 1/7 میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت کرد، کنار نیامدم. حتی هیچ‌کس در کنگره و اف‌بی‌آی یا وزارت دادگستری خواستار انجام تحقیقات در این باره نشد.
شماری از فعالان حقوق بشر در اعتراض به مشارکت هیئت عربستان، بحرین و امارات در کنفرانس امنیتی  مونیخ دست به تظاهرات زدند. شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی از محافل بین‌المللی خواستند تا  مسئولان این رژیم‌ها به جرم جنایت‌هایی که علیه یمن مرتکب شدند، محاکمه شوند.
سیدباقر پیش‌نمازی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران در پاسخ به این پرسش که سیدرضا اکرمی اعلام کردند آقای جنتی دیگر خطبه نمی‌خواند، آیا ایشان از سمت امام جمعه تهران کناره‌گیری کرده‌اند، گفت: «هنوز این خبر به صورت رسمی به ما اعلام نشده است.»
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ ائتلاف آمریکا با کردهای سوریه علیه داعش را بی‌شرمانه، غیر قابل قبول و خطایی بزرگ دانست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات