صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۸۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 24 بهمن

«سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان پس از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ ریاست‌جمهوری درباره تحولات اخیر در منطقه اظهار داشت: «مواضع ما همیشه اتحاد درمقابل حمله اسرائیل علیه لبنان بوده است.» رئیس‌جمهور لبنان نیز تحریک‌آفرینی‌های لفظی اخیر رژیم صهیونیستی را بی‌اهمیت دانست. گفتنی است، برخی از رسانه‌ها نیز اعلام کردند بیروت پیشنهاد آمریکا مبنی بر تقسیم بلوک نفتی شماره 9 با تل‌آویو برای حل اختلافات اخیر را رد کرده است.
اکبر ترکی، نماینده مجلس شورای اسلامی از مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه 97 با افزایش مالیات بر سیگار خبر داد و گفت: در برنامه ششم میزان عوارض برای سیگار مشخص شده و دولت نیز باید آن را اجرایی کند، البته طی روزهای اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع پایدار در حوزه سلامت خواستار الحاق‌ بندی به تبصره 6 لایحه بودجه 97 برای افزایش 35 تومانی هر نخ سیگار تولید داخلی شد.
اسماعیل هنیه در واکنش به تصمیم تازه‌ آمریکا مبنی بر قرار دادن نام او در فهرست تروریسم، گفت: این تصمیم نشان افتخار است که آن را روی سینه‌ خودم نصب می‌کنم. وی که در تجمع جنبش حماس سخنرانی می‌کرد، افزود: قرار گرفتن در صدر یک جنبش مجاهد مانند حماس و بودن در بین ملتی که با مقاومت به دنبال بیرون راندن‌ اشغالگران و پس گرفتن مقدسات خود است، مایه مباهات و افتخار من است.
در حالی که طرف‌های غربی همچنان بر بی‌ثبات‌کننده بودن برنامه موشکی و حتی حضور مستشاران نظامی ایران در کنار سربازان ارتش‌های کشورهای درگیر با تروریسم بین‌الملل اصرار دارند، لاوروف به این ادعای غربی‌ها پاسخ داد و گفت: «آنهایی که برنامه موشکی ایران را ثبات‌زدا می‌بینند، باید برای حرف خود استدلالی داشته باشند.»
نشریه آمریکایی «سایفر بریف» با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حزب‌الله لبنان نوشت: یک مقام سابق دولت اوباما که در جریان مبارزات علیه حزب‌الله قرار داشته می‌گوید، تیم ترامپ تاکنون در ایجاد ائتلافی مؤثر برای ایجاد فشار حقیقی بر گروه حزب‌الله لبنان، شکست خورده است.
رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن معرفی خریداران عمده ارز به همراه میزان دلار خریداری شده از ابتدای سال جاری تا ۱۷ دی ماه، خواستار رسیدگی به مبادلات این اشخاص و اقدام لازم در زمینه وصول مالیات‌های متعلقه شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات