صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۹۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 6 اسفند

علی مطهری در واکنش به نامه‌ اخیر احمدی‌نژاد گفت: مفهوم درخواست برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی، این است که در انتخابات‌های اخیر، خصوصاً در سال‌های ۸۴ و ۸۶ که آقای احمدی نژاد در متن قضایا بوده است، مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی وجود داشته است. سؤال این است که اگر چنین چیزی واقعیت دارد، چرا ایشان در همان زمان این موضوع را اعلام نکردند؟
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای از تلاش اصلاح‌طلبان برای برقراری ارتباط با رهبر معظم انقلاب خبر داد و اعلام کرد: اصلاح‌طلبان سیدمحمد صدر، مشاور رئیس دولت اصلاحات که تابستان امسال با حکم رهبر معظم انقلاب به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد را برای گفت‌وگو با رهبری برگزیده‌اند. همچنین از حجت‌الاسلام موسوی‌خوئینی‌ها هم خواسته شده است که با رهبر معظم انقلاب دیدار و ملاقات کند.
«حسین نقوی‌حسینی» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش‌هایی برای جلوگیری از طرح سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: وقتی نمایندگان با یک وزیر ملاقات دارند، یا از او درخواستی برای حل مشکل حوزه انتخابیه دارند از آنها خواسته می‌شود فرم انصراف از سؤال از رئیس‌جمهور را پر کند. این تلاش‌ها انجام شده و همچنان ادامه دارد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی طولانی خود در گردهمایی سالیانه محافظه‌کاران ادعا کرد که در اولین سال حضورش در کاخ سفید موفق‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. گفتنی است، در این سخنرانی یکی از معترضان به صحبت‌های ترامپ تلاش کرد، سخنرانی وی را بر هم بزند که به سرعت از سوی نیروهای امنیتی از آنجا دور شد.
امارات متحده از آغاز فعالیت نخستین رآکتور خود در «نیروگاه هسته‌ای براکه» در نزدیکی ابوظبی با ظرفیت تولید ۱۴۰۰ مگاوات برق خبر داد. کار ساخت این نیروگاه‌ از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت بزرگ کره‌ای «کپکو» آغاز شد. قرار است سه رآکتور دیگر امارات تا سال ۲۰۲۰ فعال شوند..
شبکه اسکای‌نیوز امارات مدعی شد، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه گفته است، از سال ۲۰۱۴ تاکنون حدود ۲۰ بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. این دیپلمات قطری اعتراف کرد، سرمایه‌ای که کشورش به فلسطینیان می‌دهد با هدف دور نگه داشتن رژیم صهیونیستی از جنگ در غزه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات