تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۰۵۸
خبرنگار صدای آمریکا فاش کرد

پشت پرده ادعای فتنه‌گران سال 88 درباره تجاوز در کهریزک

(روزنامه كيهان ـ 1396/11/19 ـ شماره 21840 ـ صفحه 2)

اخیرا فایلی تصویری از خبرنگار صدای آمریکا در فضای مجازی منتشر شده که در آن به چگونگی ایجاد و اجرای پروژه خبرسازی «تجاوز در کهریزک»‌اشاره می‌کند.

پس از انتخابات 88 با کلید واژه «تقلب» آشوب‌های خیابانی آغاز شد. در این مرحله رسانه‌های فارسی زبان بیگانه نقش مهمی در شعله‌ور کردن فضای جامعه ایران و دمیدن در آن داشتند. در یکی از این موارد پروژه‌ای بود که با عنوان «تجاوز در کهریزک» آغاز شد.

مجری شبکه صدای آمریکا در بخشی از برنامه خبری خود به بازداشت شدگان آشوب‌های آن سال‌اشاره می‌کند و سپس تصاویر دختری را در حال صحبت کردن نشان می‌دهد. دختر خود را «مریم صبری»، 21 ساله معرفی می‌کند که در جریان اغتشاش‌های اخیر (سال 88) در بهشت زهرا دستگیر شده است.

در موردی دیگر تصاویر پخش شده از شبکه صدای آمریکا پسری را نشان می‌دهد که خود را «ابراهیم» معرفی کرده و در ادامه می‌گوید: «[در زندان شخصی] دست‌های مرا به دیوار بست و دیگر لزومی ندارد تا ادامه آن را بگویم.»

پسر هم زمان با گفتن کلمات آخر (لزومی ندارد تا ادامه...) سرش را پایین می‌اندازد و صورتش را با دست می‌پوشاند! این گونه نمایشی تاثیرگذار به روی صحنه می‌آید تا اهداف پنهان آشوب و اغتشاش را تامین کند. سؤال این است که کارگردان این نمایش چه کسی بوده است؟

اخیرا فیلمی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که در آن «علی جوانمردی» خبرنگار صدای آمریکا به صورت تصویری در حال شرح دادن پشت پرده ماجراست.

او می‌گوید: «هم دختر [مریم صبری] و هم پسر [ابراهیم شریفی] را من از ایران آوردم و با آنها مصاحبه کردم و آن موقع شما نگاه کنید نیم میلیون بازدید داشته در یوتیوب.»

تو داری خبرسازی می‌کنی!

خبرنگار صدای آمریکا در ادامه می‌گوید: «ابتدا کروبی اسم این افراد را برد و سپس گفتند که «ابراهیم شریفی» گم شده است. از دو کانال جدا اینها را در آنکارا من به هم دیگر متصل کردم. به ابراهیم گفتم یکی دیگر هست که دقیقا مثل خودت است، اسمش مریم است و دوست دارم که با او آشنا شوی.» جوانمردی سپس به پول‌هایی که به این افراد داده می‌شد‌اشاره می‌کند: «اولین مصاحبه را من گرفتم و یک ماه بعد از من بود که نوری زاده از من تلفن گرفت، میبدی از طریق بهمن معالی‌زاده از من تلفن گرفت، و من هم از طریق بهمن پول برای اینها می‌گرفتم.»

او در ادامه می‌گوید: «من پنج-شش فایل صوتی با خود آوردم از همین‌ها که وقتی با اینها صحبت می‌کردم ضبط کرده بودم، مراحل مختلف، صبحت‌های مختلف. من نمی‌دانم که چرا اعتماد کرد و چه اتفاقی افتاد و یا چه شد؟ چندبار من را زیر سؤال بردند که این درست نیست، تو داری خبرسازی می‌کنی!»

این اتفاق نیفتاده بود!

اما اوج قضیه آنجاست که خبرنگار صدای آمریکا به صراحت اقرار می‌کند که به این افراد تجاوز نشده بود. این در حالی است که برخی از افراد در طیف موسوم به اصلاح‌طلب این را بهانه‌ای برای حمله به نظام قرار دادند: جوانمردی می‌گوید: «واقعا به این دو نفر تجاوز نکرده بودند. من ساعت‌ها با اینها صبحت کردم، پزشکی قانونی هر دوی اینها را بررسی کرد. ابراهیم را معاینه کردند این را [تجاوز به این دو نفر را] UN [سازمان ملل] تایید نکرد.»

خبرنگار صدای آمریکا در ادامه می‌گوید: «ولی خب آن دختر می‌گفت! برای اینکه من به آنها می‌گفتم خودتان آمده اید. اکنون مریم با یک آمریکایی زندگی می‌کند. ابراهیم آمریکاست و با اطرافیان کروبی است. با آنهاست... او با دار و دسته کروبی در واشنگتن است... یک بار با من قرار گذاشت و صبحت کرد. به من فهماند که خانواده‌اش از او انتقاد می‌کنند که فلانی [علی جوانمردی] تو را بدبخت کرد و آبروی ما هم رفت و فلان.»

http://kayhan.ir/fa/news/125805

ش.د9605016

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات