صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۱۲

اخبار کوتاه شنبه 12 اسفند

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۳۸۷ تن توپ فوتبال، بسکتبال، والیبال، هندبال، اسکواش، هاکی، توپ تنیس روی میز و چمن و توپ بدمینتون از کشور‌های گوناگون وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم توپ به کشور، دو میلیون و ۲۸ هزار و ۱۹۲ دلار ارز از کشور خارج شد. همچنین ۴۸ تن انواع توپ به کشور‌های گوناگون جهان صادر شده است که صادرات این حجم توپ درآمد ۲۰۲ هزار و ۹۵۷ دلاری برای کشور به همراه داشته است.
«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «الیوت انگل» عضو ارشد دموکرات  پیش‌نویس قانونی به نام «طرد اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را ارائه کردند که در صورت تصویب، دولت آمریکا باید شرکت‌هایی را که سهم مالکیت سپاه از آنها کمتر از 50 درصد است، مشمول تحریم کند تا به این ترتیب، خطر معامله احتمالی با شرکت‌های ایرانی را بیش از پیش بالاتر ببرند.
مصطفی کواکبیان گفت: طرح پارلمان اصلاحات یک پارلمان دموکراتیک، سراسری، پویا و حزب‌محور است که با نیت خارج کردن احزاب اصلاح‌طلب از رخوت شکل خواهد گرفت و البته این پارلمان در برابر آقای خاتمی قرار نگرفته است. وی افزود: مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند و ما باید با فساد سیستماتیک مقابله کنیم و مردم هم باید به صحنه پرسش‌گری بیایند و حکومت پاسخ آنان را بدهد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به توطئه‌های دشمن درباره انتخابات پیش روی این کشور، گفت: زمانی كه سفارت آمریكا و سعودی از ایجاد فهرست انتخاباتی و حمایت مالی از آنها سخن می‌گویند، باید هوشیار باشیم. آنها برای مناطق مهمی، مانند هرمل و بعلبك برنامه دارند.
ولادیمیر پوتین در مراسم رونمایی از موشک‌های جدید این کشور که دارای پیشرانه و کلاهک اتمی هستند، گفت: «هرگونه حمله اتمی به روسیه و متحدان‌مان را فوری با حمله اتمی متقابل و بدون توجه به عواقب آن پاسخ خواهیم داد.»
روزنامه «رأی‌الیوم» با اشاره به هزینه بسیار گزاف رژیم صهیونیستی در صورت هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران، تأکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم جرئت عملی کردن تهدید خود علیه ایران را ندارد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: ۱۷ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی منطقه مکران برای اجرای طرح‌های اقتصادی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات