صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۳۰۲

اخبار کوتاه شنبه 19 اسفند

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با توجه به اوضاع سیاسی نخست‌وزیر این رژیم گفت: حیات سیاسی «نتانیاهو» به پایان رسیده است. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند به زودی پلیس این رژیم بازجویی از نتانیاهو درباره دو پرونده از پروندهای متعدد فساد اقتصادی نتانیاهو، موسوم به فساد ۳۰۰۰ (فساد مالی مربوط به قرارداد زیردریایی‌های اسرائیلی) و پرونده ۴۰۰۰ (درباره ارتباط بین نخست‌وزیر اسرائیل و شائول الویخ، صاحب شرکت مخابراتی  Bezeq) را از سر خواهد گرفت.
سعدالله زارعی، تحلیلگر ارشد مسائل منطقه در کانال تلگرامی خود نوشت: «بعیدی‌نژاد چه نرم فرموده: تعرض کردند! سؤال: آیا در لندن سفارت دیگری را می‌توان جلوی چشم پلیس مورد تعرض قرار داد و آن وقت فرصت پیدا کرد که پرچم کشوری را پایین کشید و پرچم جعلی را به نشانه پیروزی تکان داد؟ چرا سفیر در اولین موضع‌گیری، به میزبان که وظیفه حفاظت از سفارت و جان افراد داخل آن را به عهده داشته، اعتراض نکرده است؟»
«استیو منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک همایش یهودیان در شهر نیویورک گفت: «هیچ شریکی بهتر از اسرائیل[رژیم صهیونیستی] برای آمریکا وجود ندارد.» وی سپس درباره توافق هسته‌ای برجام گفت: «رئیس‌جمهور اعلام کرده است دیگر معافیت‌های تحریمی ذیل برجام را امضا نخواهد کرد.»
طی ۱۱ ماهه سال جاری ۴۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار کالا صادر شده و ۴۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده که نشان می‌دهد تراز تجاری هنوز منفی است. هرچند به دلیل افزایش دلار در بهمن ماه تراز تجاری مثبت شده که طبیعتاً تکافوی تراز منفی ۱۰ ماه اول سال را نمی‌کند.
به نقل از المیادین، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق حکم پیوستن نیروهای داوطلب مردمی به نیروهای امنیتی این کشور را صادر کرد. طبق این حکم، نیروهای داوطلب مردمی عراق حقوقی برابر با نیروهای ارتش دریافت خواهند کرد و تابع قوانین نظامی خواهند بود.
مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: برخى از این وزراى خارجه که به ایران مى‌آیند، بیشتر دلالند تا سیاستمدار؛ دولت دل به آنها خوش نکند.
آمارهای موجود نشان می‌دهد، صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه مارس به 1/94 میلیون بشکه در روز رسیده که کمترین میزان در دو سال گذشته محسوب می‌شود.
«آویو کوچاوی» معاون ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل برای نبرد در پنج جبهه در مرزهایش، به اضافه یک جنگ احتمالی با ایران آماده می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات