صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۵۵

اخبار کوتاه یک‌شنبه 13 اسفند

با وجود آنکه پس از اجرایی شدن برجام بار دیگر کشتی‌های ایرانی امکان آن را پیدا کرده‌اند که با پرچم ایران و با استفاده از بیمه‌های بین‌المللی در آب‌های آزاد حرکت کنند، اما هنوز آنچه در دریاهای ایران اتفاق می‌افتد، فاصله‌ای قابل توجه از ظرفیت‌های بنادر ایران در منطقه دارد. ایران از کل ظرفیت دریایی منطقه خلیج‌فارس ۵۰ درصد را در اختیار دارد؛ اما عملکرد ایران در عرصه تخلیه و بارگیری نشان می‌دهد، از ۳۰ میلیون کانتینر جابه‌جا شده در این منطقه سهم ایران تنها سه میلیون کانتینر است.
«مهدی سنایی» سفیر ایران در مسکو طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، با وجود بدبینی نسبت به کشورهای غربی، روند مذاکرات برجام را ادامه داد و البته همیشه متوجه اقدامات ناقض احتمالی غرب به ویژه آمریکا بوده است و ایران با دانستن این مسئله، خود را برای خروج آمریکا از برجام آماده کرده است.
یک قاضی در کوهدشت لرستان، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را که در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده، به دلیل مطالعه سه جلد کتاب در زمینه «ریشه‌های انقلاب اسلامی، دستاوردها و چالش‌هایی که با آن روبروست» و اعلام نظر خود درباره کارهایی که پس از مطالعه این سه کتاب انجام داده، محکوم کرد.
سردار محبی، جانشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه گفت: موقعی که جنگ و شورش به دروازه‌ها و خیابان‌های دمشق کشیده شد، برخی از مسئولان ما نیز پا پس کشیدند، از جمله رئیس‌جمهور وقت آقای احمدی‌نژاد که می‌گفتند دیگر در سوریه هزینه نکنیم؛ زیرا کار بشار اسد تمام شده است!
غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با اشاره به مطالعاتی که شرکت‌های داخلی و خارجی روی میدان‌ها انجام داده‌اند، گفت: نتایج مطالعات این نوید را می‌دهد که بتوانیم در آینده ذخایر اثبات شده نفت ایران را حداقل ۱۰ درصد افزایش دهیم.
سردار شریف با بیان اینکه قاچاق فراتر از بُعد اقتصادی، واقعیتی است که حاوی ابعاد امنیتی‌ـ سیاسی و فرهنگی است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق یا همان «اژد‌های هفت سر» نیازمند اقدامات جهادی، انقلابی و قاطع و عدم انفعال برابر مقاومت‌های شدید و مانع‌تراشی‌ها است.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه نفت ایران همیشه مشتری دارد، گفت: در حال حاضر، تولید روزانه نفت کشور حدود چهار میلیون بشکه و صادرات نفت و میعانات گازی نیز حدود 2/6 میلیون بشکه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات