صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۷۸

از نگرانی آمریکا تا تهدید شدن صهیونیست‌ها

1ـ نگرانی آمریکا از پیچیدگی و پیشرفت قدرت اطلاعاتی ایران
به گزارش «یو‌اس‌ان‌آی‌نیوز»، یک مقام دفاعی آمریکایی گفته است پهپادهای ایرانی به طور روزافزونی بر فراز خلیج فارس و دیگر آبراهه‌های حیاتی در خاورمیانه فعال شده و به صورت مرتبط، پروازهای شناسایی در نزدیکی کشتی‌های جنگی ایالات متحده که در حال عبور از تنگه هرمز بوده یا در منطقه در حال عملیات هستند، انجام می‌دهند؛ پهپادهایی که از نوع «کیو او ام 1» است و به شاهد 129 مشهور بوده و قادر به حمل سلاح نیز هستند که استفاده از پهپاد، نشان‌دهنده پیچیده‌ترشدن قابلیت‌های اطلاعاتی، شناسایی و نظارتی ایران است. «یو‌اس‌ان‌آی‌نیوز» اضافه می‌کند: این ماجرا پس از آن عنوان شد که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد حضور قایق‌های جنگی ایران در اطراف کشتی‌های آمریکایی در خلیج‌فارس از ماه آگوست تاکنون متوقف شده است که در این باره افشان استوار، مدرس امنیت ملی در دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی آمریکا که به طور خاص بر مطالعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمرکز دارد، می‌گوید: «احتمالاً آنها توقف فعالیت قایق‌ها را با استفاده از پهپادها جبران می‌کنند.»

2ـ مواضع آمریکا و اروپا درباره ایران نزدیک شده است
روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» در سرمقاله خود به قلم «داوود هرمیداس باوند» نوشت: «دونالد ترامپ پس از تهدیدات، در تلاش است متحدان اروپایی خود را در نشست شورای امنیت سازمان ملل به خروج از برجام راضی‌ کند. آمریکا ادعاهایی درباره خدشه‌دار شدن روح برجام کرده و به بهانه حضور ایران در منطقه و بهانه‌های بی‌ربط به برجام، درصدد است اروپا را متقاعد به خروج از برجام کند. آنچه از شواهد برمی‌آید، این است که گویا اروپایی‌ها تا اندازه‌ای به آمریکا متمایل شده‌اند یا این‌طور نشان می‌دهند و احتمال دارد در جلسه شورای امنیت به تفاهم رسیده باشند و موضعی کم و بیش مشترک اعلام کنند. اروپایی‌ها با آمریکا تعاملات بسیار گسترده‌ای دارند و بدیهی است که بخواهند ایالات متحده را راضی کنند. تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران تحریم‌های مالی، یکجانبه و مضاعف است و در صورت اعمال، نمی‌توان تعاملات مالی و اقتصادی گسترده با ایران برقرار کرد. بسیاری از شرکت‌های اروپایی با آمریکا سهام مشترک دارند. در نتیجه این شرکت‌ها حاضر به ریسک نیستند.»

3ـ پیام تهدیدآمیز رئیس‌جمهور سوریه برای رژیم صهیونیستی
رسانه‌های صهیونیستی «آروتز شوا» و «معاریو» اعلام کردند، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در پاسخ به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به داخل خاک سوریه، تهدید کرده است فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو را موشکباران خواهد کرد. این رسانه‌ها اعلام کردند رئیس‌جمهور سوریه با ارسال پیامی تهدیدآمیز از طریق ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرده است در صورتی که کشورش بار دیگر هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گیرد، فرودگاه «بن‌گوریون» تل‌آویو را با موشک‌های اسکاد هدف حمله قرار خواهد داد. در نخستین واکنش‌ها به اظهارات بشار اسد، یک مسئول نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است موشکباران فرودگاه بن‌گوریون به منزله اعلان جنگ است.

4ـ دولت نباید نقش اپوزیسیونی به خود بگیرد
محمدرضا تاجیک، فعال اصلاح‌طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات به تازگی گفته است: «من نه می‌توانم و نه می‌خواهم که تجویزی برای دولت داشته باشم. با این همه، بر اساس یک تعهد اخلاقی عنوان می‌کنم که دولت باید دولتی کند، حکومت‌مندی ‌کند، دولت باید وارد نگاه احساسات، هیجانات و مطالبات مردم شود. از سوی دیگر دولت باید به درون انسان‌ها ورود کند و نه صرفاً برون انسان‌ها. دولت باید از نقش «اپوزیسیونی» به وضعیت «ابرپوزیسیونی» جامعه تغییر نقش بدهد و به جای اینکه بخشی از مشکلات جامعه باشد، به بخشی از راه‌حل مشکلات جامعه تبدیل شود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات