صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۸۶

اخبار کوتاه دوشنبه 14 اسفند

رزمندگان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پس از تحقیق و بررسی و تأیید اخبار مردمی، در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی موفق شدند بیش از 13 تن بذرِ خشخاش را که در یکی از انبارهای شهرستان زاهدان دپو شده بود، کشف و ضبط کنند. محموله کشف شده از نظر میزان و حجم در سطح کشور بی‌سابقه و جزء بزرگ‌ترین محموله‌های کشف شده در کشور است که در پی این عملیات موفقیت‌آمیز، تعدادی از قاچاقچیان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، در نشست سالیانه لابی «آیپک» از سازمان ملل خواست به جای تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با ایران مقابله کند. وی در اظهارات جالبی مدعی شد: «ضروری است که سازمان ملل تمرکزش را به سمت مسائل واقعی دنیا مثل ایران معطوف کند. همه ما می‌دانیم این تهدید، چقدر خطرناک است؛ اما سازمان ملل وقت و انرژی‌‌اش را با رأی‌گیری و گزارش علیه اسرائیل هدر می‌دهد.»
سخنگوی شورای نگهبان گفت: موضوع همه‌پرسی فقط در دو اصل قانون اساسی آمده است که یکی مربوط به اصل ۵۹ و اعمال قوه مقننه از طریق همه‌پرسی در موارد ضروری و دیگری مربوط به اصل ۱۷۷ قانون اساسی و موضوع بازنگری قانون اساسی است. البته در اصل ۱۱۰ نیز فرمان همه‌پرسی از اختیارات رهبری اعلام شده است که شورای نگهبان در این دایره موافق همه‌پرسی است.
عطاءالله مهاجرانی در توئیتر نوشت: «چرا BBC جهانی که به بسیاری از زبان‌های معروف و مهجور دنیا برنامه پخش می‌کند، به زبان عبری که زبان رسمی اسرائیل و زبان دینی یهودیان جهان است، برنامه ندارد؟ چرا اسرائیل[رژیم صهیونیستی] را در منطقه حفاظت‌شده خبری قرار داده و نتانیاهو را با پر طاووس باد می‌زند!؟»
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه گفت: «در آستانه نبرد بین اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و حزب‌الله در جنوب لبنان هستیم. ایران در حال پیروزی است و ما در حال بازنده شدن هستیم. من به اردن و اسرائیل سفر کردم. پادشاه اردن در محاصره است؛ زیرا در برابر شکل گرفتن محور روسی و ایرانی، ابتکار عملی نداریم.»
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حضور بانوان در دستگاه دیپلماسی گفت: در وزارت امور خارجه تاکنون معاون وزیر، سخنگو و سفیر زن منصوب کرده‌ایم و در حال حاضر هم سه سفیر زن دیگر پیشنهاد کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات