صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۰۹

از جا خالی دادن اصلاح‌طلبان تا هشدار به شورای شهر

1ـ 64 درصد ثروت جهان تحت تملک یک درصد ثروتمند
روزنامه «گاردین» به نقل از مرکز پژوهش‌های پارلمان انگلیس نوشت: اگر روند اکتساب ثروت از سوی یک درصد ثروتمند جهان که از سال 2008 آغاز شد، به همین منوال ادامه یابد، در سال 2030 معادل 64 درصد کل ثروت جهان تحت تملک یک درصد ثروتمند جهان قرار خواهد داشت. آمارها نشان می‌دهد، از سال 2008 میزان دارایی‌های قشر یک درصد ثروتمند جهان سالیانه 6 درصد افزایش یافته که حدود دو برابر روند افزایش ثروت 99 درصد دیگر جمعیت جهان بوده است. در صورتی که این روند ادامه یابد، میزان دارایی‌های این قشر یک درصدی از 140 تریلیون دلار کنونی به 305 تریلیون دلار در سال 2030 خواهد رسید. همچنین بنیاد بین‌المللی خیریه «اوکسفام» طی گزارشی اعلام کرده است، در حالی که قشر فقیر در جهان هیچ عایدی از رشد ثروت در جهان در سال 2017 نداشته، یک درصد ثروتمند جهان در این سال 82 درصد کل ثروت ایجاد شده در جهان را به خود اختصاص داده است.

2ـ جاخالی دادن اصلاح‌طلبان در برابر ناکارآمدی برجام!

«نجفقلی حبیبی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه «آرمان» در اظهارات تأمل‌برانگیزی گفته است: «در حالی که مقام ارشد کشور بارها موافقت خود را نسبت به برجام اعلام کرده است و همه زیر و بم توافق هسته‌ای تحت نظارت رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، بنابراین مخالفان دولت با چه استدلالی به دنبال لغو برجام هستند؟» حبیبی افزوده است: «سخنان و تهدیدات ترامپ در قبال برجام بیشتر به تبلیغات سیاسی و اولتیماتوم شبیه است؛ به همین دلیل دولت به جای نگرانی از عملکرد ترامپ در قبال برجام بیشتر باید نگران کارشکنی‌های مخالفان برجام در داخل کشور باشد.» گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند در متن مذاکرات دخالت نداشتند و تنها خطوط قرمز نظام را مشخص کرده‌اند و رئیس دولت اعتدال نیز به طور رسمی اعلام کرده است که تمام مسئولیت برجام با اوست.

3ـ تجربه شورای شهر اول تهران تکرار نشود

محمد عطریانفر، عضو و رئیس موقت اولین شورای شهر تهران در یادداشتی در روزنامه سازندگی، به اعضای کنونی شورای شهر هشدار داده که مراقب باشند تجربه شورای اول تکرار نشود. عطریانفر اعضای شورای شهر را به پرهیز از اختلافات و دوری از سهم‌خواهی‌های فراکسیونی و حزبی دعوت کرده و نوشته است: «این نگاه جدایی‌طلبانه برای شورای شهر خطرناک است. اعضای شورای شهر باید به‌ دنبال فردی بگردند که بتواند شهر تهران را مدیریت کند، چون اگر در فرصت باقی‌مانده از عمر شورای شهر، دستاورد خوبی به ‌دست نیاید، فاتحه آینده اصلاحات برای دورانی طولانی خوانده می‌شود.» وی مسائلی را که در جریان استعفای نجفی از شهرداری تهران رخ داد و واکنش اعضای شورای شهر به این موضوع را دور از شأن اعضای شورا به ویژه رئیس دولت دوم خرداد دانست.

4ـ حمله بزدلانه ترامپ به ایران، ریاکارانه است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان ادعاهای ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «حمله بزدلانه» توصیف کرد. ظریف در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه حمله بزدلانه ترامپ علیه ایران، ریاکاری است، نوشت: «(ایران) مکررا، استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر کسی را محکوم کرده و خودش به دست صدام که مورد حمایت آمریکا بود، قربانی (سلاح‌های شیمیایی) شده است.» وی در ادامه تهدید ترامپ درباره تکرار «اقدامات تحریک‌آمیز تجاوزکارانه» به سوریه را نشانه‌ای از سیاست آمریکا در کمک به افراط‌گرایان دانست. گفتنی است، ترامپ با متهم کردن ایران و روسیه به شریک بودن در حمله شیمیایی به دوما، هشدار داده بود امروز یا در مدت زمان کوتاهی علیه سوریه اقدام نظامی خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات