صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۱۱

از تلاش غربی‌ها تا ادعای صهیونیست‌ها

1ـ ادعاهای صهیونیست‌ها دروغ است
«گرث پورتر» تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری «الجزیره» قطر ادعاهای تکراری صهیونیست‌ها درباره برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را «ساختگی» نامید. پورتر در این مصاحبه درباره ادعاهای تکراری صهیونیست‌ها مبنی بر تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی گفت، اسناد ارائه شده در گذشته، کاری مشترک از سوی «موساد» دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و با کمک گروهک منافقین، از دشمنان قسم خورده ایران بود. وی در توصیف گروهک منافقین گفت: «آنها سال‌هاست که سازمانی تروریستی به شمار می‌آیند و در مواردی بسیار مهم با موساد همکاری داشته‌اند.» وی نصب کلاهک اتمی بر موشک‌های «شهاب‌ـ3» را از جمله دروغ‌های موساد و منافقین نامید و با اشاره به دکترین ایران درباره نساختن سلاح‌های اتمی، به تمرکز آمریکا و متحدانش بر برنامه موشکی ایران درحالی که دیگر کشورها نیز برنامه مشابهی دارند، گفت: آشکار است که ایران از موشک بالستیک به منزله یک سلاح بازدارنده استفاده می‌کند.

2ـ تلاش غرب برای تغییر مواضع روسیه
روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ» به نقل از منابع با نفوذ در سیاست خارجی دولت آلمان نوشت: ارتباط غرب با روسیه درباره توقف حمایت این کشور از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر پایه قاعده «داد و ستد» است. این مسئولان می‌گویند، پیشنهادهای غرب شامل تضمین ابقای روسیه در پایگاه‌های نظامی‌اش در سواحل سوریه و حمایت مالی و اذعان غرب به این مسئله است که روسیه قدرتی است که بدون آن حل هیچ مشکلی در جهان ممکن نیست. فرانکفورتر نوشت: همگان در برلین اهمیت دو پایگاه نظامی روسیه در بندر طرطوس و فرودگاه لاذقیه را می‌دانند که به منزله همه چیز برای روسیه در جنوب تنگه بسفر است؛ چون بدون این دو پایگاه دریای مدیترانه کاملاً در اختیار ناتو قرار می‌گیرد و نقش این دو پایگاه سنگ‌بنای تنظیم رفت‌وآمد و عملیات زیردریایی و ناوهای هواپیمابر روسیه در منطقه بین تنگه داردانل و کانال سوئز و تنگه جبل طارق است.

3ـ انهدام و متلاشی کردن 300 تیم تروریستی
وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه وجود رهبری و ولایت مطلقه فقیه در کشور راه را برای توطئه‌های دشمنان بسته است، گفت: آنچه تا به امروز موجب شده تا دشمنان و فریب‌خوردگان با انجام تبلیغات، هجمه‌های متعدد و تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد شوند، به برکت وجود ولایت مطلقه فقیه و رهبری بوده است. سیدمحمود علوی با بیان اینکه هرچند منطقه در شرایط بحرانی به سر می‌برد، اما مسئولان و نیروهای نظامی و امنیتی لحظه‌ای برای تأمین امنیت کشور غفلت نکرده‌اند، گفت: خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان(عج) با هوشیاری و تلاش ۳۰۰ تیم تروریستی را که قصد ایجاد اغتشاش، بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی داشتند، شناسایی و متلاشی کرده‌اند و سربازان این نظام همیشه هوشیار و بیدار هستند.

4ـ طرف مقابل را شگفت‌زده خواهیم کرد
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از سفر به سوچی روسیه درباره خروج آمریکا از برجام گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های لازم را دارد و حتماً اقدامات تعجب‌برانگیزی را برای طرف مقابل در دستور کار قرار می‌دهد. وی همچنین درباره واکنش به اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برجام اظهار داشت:‌ متأسفانه از روز آغاز اجرای تعهدات، طرف مقابل به اشکال مختلف کارشکنی کرده است. البته بر اساس معاهده ان‌پی‌تی کشورهای متعارف این حق را دارند که اگر احساس کنند منافع ملی‌شان در گرو ادامه وضعیت نیست، می‌توانند به راحتی از آن خارج شوند و این گزینه محتمل جمهوری اسلامی ایران است. وی تأکید کرد: از قدرت کامل برای از سرگیری مطلوب فعالیت‌های هسته‌ای برخورداریم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات