صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۴۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 28 فروردین

بامداد امروز (سه‌شنبه) چند موشک وارد حریم هوایی استان حمص در سوریه شدند که سامانه‌های پدافندی برای مقابله با آنها فعال شده و آنها را رهگیری کردند. رسانه «الاعلام الحربی» گزارش داد، این موشک‌ها به سمت فرودگاه «الشعیرات» در ریف حمص شلیک شده بودند که سامانه پدافند هوایی آنها را رهگیری کرد. برخی رسانه‌ها نیز به نقل از منابع میدانی، احتمال دادند که این موشک‌ها را جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت پایگاه هوایی الشعیرات شلیک کرده باشند.
«راب جویس» هماهنگ‌کننده امنیت مجازی رئیس‌جمهور آمریکا و عضو ارشد امنیت ملی این کشور به زودی کاخ سفید را ترک کرده و به سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) بازمی‌گردد. برخی در کاخ سفید می‌گویند جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در تلاش است تا ساختار شورای امنیت ملی آمریکا را به کلی تغییر داده و با برکنار کردن افراد انتخاب شده از سوی مک‌مستر، همتای پیشین خود (که عموماً میانه‌روتر بودند) تیم تندرو و افراطی خود را روی کار بیاورد.
سیدابوطالب نجفی، مدير عامل شرکت خدمات انفورماتيک گفت: در سال 1396 بيش از 27 ميليارد تراکنش در سامانه شتاب صورت گرفت که نشان‌دهنده رشد 30 درصدی عملکرد اين سامانه نسبت به سال گذشته است. وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته به طور میانگین روزانه 75 میلیون تراکنش در سامانه شتاب صورت گرفته، گفت: تنها در روز 28 اسفند 1396 رکورد 162 میلیون تراکنش در این سامانه به ثبت رسید.
روزنامه «سازندگی» خبری را با عنوان «اولین نشست سران اصلاحات و اعتدال در غیاب آیت‌الله هاشمی» منتشر کرد و نوشت: حسن روحانی، سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری در سکوت خبری اولین جلسه خود را برگزار کردند تا درباره آینده وضعیت کشور و مشکلات دولت و جامعه صحبت کنند.
دیمیتری سابلین، هماهنگ‌کننده روابط دومای روسیه با پارلمان سوریه اعلام کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با تعدادی از نمایندگان پارلمان روسیه گفت که نیرو‌های پدافند هوایی سوریه با موشک‌های دهه هفتاد قرن گذشته حمله نیرو‌های ائتلاف (آمریکا‌ـ انگلیس‌ـ فرانسه) را دفع کرده‌اند!
سیدابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شهروندان حق دارند از هر پیام‌رسانی استفاده کنند، به شرط اینکه تابع قوانین کشور باشد، گفت: فعلاً تصمیمی درباره انسداد تلگرام اتخاذ نشده، اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات