صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۶۰

از سخنان معنادار تا تغییرات گسترده

1ـ از رئیس‌جمهور ایران تضمین گرفته‌ایم!
به گزارش پایگاه تحلیلی «پولیتیکو»، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه با اشاره اینکه توافق هسته‌ای ایران بدون حمایت آمریکا قابل احیا است، مدعی شد: از «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تضمین گرفته است که تهران با وجود تصمیم «ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، همچنان در توافق می‌ماند. موگرینی تأکید کرد: «ما برای حفظ این توافق مصمم هستیم.» وی افزود: تنها ایران قدرت خراب کردن یکجانبه برجام را دارد. گفتنی است، این دیپلمات ایتالیایی قصد دارد روز سه‌شنبه هفته جاری در «بروکسل» با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس‌ درباره آینده برجام بحث و گفت‌وگو کند. دیپلمات‌های اروپایی قصد دارند با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کنند.

2ـ فعالیت سیاسی برای ما بسیار سخت خواهد شد

محمدرضا خاتمي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در نشست رؤساي دواير حزب اتحاد ملت ايران اسلامي درباره برجام و ادامه دادن آن با اروپايي‌ها، با تأکید بر اينكه «اروپايي‌‌‌‌ها آن‌چنان مستقل هم نيستند و شرکت‌های بزرگ به دنبال منافع و سرمايه‌‌‌گذاري مي‌‌‌روند.» گفت: «اگر در مجموع ايران نيز تصميم به خروج از برجام بگیرد، سياست‌‌‌ورزي براي اصلاحات بسيار سخت خواهد بود.» گفتنی است، شايد در نگاه اول بپرسيم كه خروج آمريكا از برجام و سپس خروج احتمالي ايران از آن، چه نسبتي با اصلاح‌طلبان دارد؟ اما بايد مواضع اصلاح‌طلبان درباره آمریکا و همه تلاشي را كه در همه سال‌هاي پس از دولت روحاني براي بزك چهره آمریکا و توجيه مذاكره با آمریکایی‌ها كردند، مروري سريع كرد.

3ـ سخنان معنادار وزیر خارجه آلمانی!

وزیر خارجه آلمان گفت: محافظت از شرکت‌های آلمانی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران دشوار است. «ماس» در مصاحبه با روزنامه «بیلد» گفت: آلمان در تلاش است تا به شرکت‌های خود کمک کند به تجارت با ایران ادامه دهند؛ اما تهدید آمریکا به بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران، این کار را سخت کرده است و راهکار ساده‌ای برای حفاظت از شرکت‌ها در برابر تمام ریسک‌های تحریم‌های آمریکا نمی‌بیند. وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند است، درخواست «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و دیگر سران اروپایی از ایران برای تن دادن به توافقی جامع‌تر را تکرار کرد و گفت: در نهایت، ایران است که باید آماده مذاکره شود!

4ـ تغییرات گسترده پس از ناکامی انتخاباتی

پس از انتخابات پارلمانی در لبنان و در پی ناکامی جریان المستقبل در این انتخابات، دبیرخانه این جریان در بیانیه‌ای اعلام کرد، سعد الحریری تصمیم گرفته است دست به اصلاحات و چندین مورد برکناری و انحلال در درون حزب المستقبل بزند. به نوشته پایگاه خبری روزنامه «القدس العربی»، سعد الحریری دستور داده است «هیئت امور انتخابات» و «تشکیلات لجستیکی انتخابات» و «دفتر و شورای هماهنگی» در بیروت، البقاع غربی، راشیا، البقاع مرکزی، الکوره و زغرتا منحل شوند. الحریری همچنین از همه هیئت‌های هماهنگی و مراکز خواسته است گزارش‌های خود را تکمیل کنند تا اقدامات لازم درباره آنها اعمال شود.

5ـ تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد

خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در فضای مجازی مستقل خواهیم شد و ارتباطات مردم در این فضا هم از نظر سرعت و هم از نظر کیفیت و کمیت نسبت به گذشته افزایش خواهد داشت و تلگرام و دیگر پایگاه‌های اینترنتی که قوانین کشور را نادیده گرفته‌اند، هیچ جایی در آینده فضای مجازی کشور نخواهند داشت. وی درباره ادامه فیلترینگ تلگرام گفت: به این شایعات که فیلترینگ تلگرام موقت است توجه نکنید. فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است و این پیام‌رسان خارجی به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات