صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۷۰

از افشاگری علیه آمدنیوز تا بدهی خودروسازها

1ـ اشپیگل: وقت مقاومت اروپا در برابر آمریکا است
مجله «اشپیگل» در سرمقاله خود با اشاره به خروج آمریکا از «برجام»، خواستار مقاومت اروپا در برابر آمریکا شد و نوشت: در واشنگتن عصر ترامپ تنها چیزی که اهمیت دارد، از بین بردن میراث رئیس‌جمهور قبلی، باراک اوباما است. در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به تمجیدهای اغراق‌آمیز ترامپ از خودش، آمده است: «ترامپ می‌خواهد کاری کند که حکومت ایران با تحریم‌ها به زانو در بیاید؛ اما ملاحظات سیاسی داخلی در تهران سبب می‌شود که نرمش نشان دادن این کشور بعید باشد. در ایران، مسئولانی که ضعف نشان می‌دهند، کنار زده می‌شوند. اکنون، بیشتر محتمل است که آنها (ایرانی‌ها) متحد شوند.» نشریه آلمانی نوشته است: «با وجود این، شوکه‌کننده‌ترین موضوع مسئله‌ای است که به طور مستقیم بر ما اثرگذار است؛ غرب به آن صورتی که زمانی آن را می‌شناختیم، دیگر وجود خارجی ندارد. اسم روابط ما با آمریکا را در حال حاضر نمی‌توان دوستی گذاشت و به زحمت می‌توان آن را شراکت خواند.»

2ـ نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق
همزمان با شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق، نتایج انتخابات در ۱۰ استان این کشور اعلام شد که بر اساس آن فهرست السائرون وابسته به مقتدا صدر با کسب 413 هزار و 638 رأی در بغداد در صدر قرار گرفت و پس از آن فهرست الفتح وابسته به هادی العامری، رئیس سازمان بدر با کسب 233 هزار و 298 رأی و دولت قانون با کسب 211 هزار و 243 رأی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. الوطنیه به رهبری ایاد علاوی با کسب 204 هزار و 686 رأی در جایگاه چهارم و فهرست حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بغداد در مرتبه پنجم قرار گرفت. بر اساس این گزارش، جریان ائتلاف القرار به رهبری «اسامه النجیفی» معاون رئیس‌جمهور عراق در بغداد با کسب 94 هزار و 380 رأی رتبه ششم و جریان حکمت به رهبری عمار حکیم در بغداد با کسب 91 هزار و 39 رأی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

3ـ افشاگری یک هنرپیشه علیه گرداننده آمدنیوز
«محسن افشانی» بازیگر جوان کشورمان با انتشار پستی در صفحه مجازی خود علیه «روح‌الله زم» گرداننده کانال ضدانقلاب آمدنیوز افشاگری کرد. وی «زم» را فردی «شیطان‌صفت و وطن‌فروش» خواند که «با تطمیع موساد، اخبار دروغ را به خورد مردم می‌دهد.» افشانی در ادامه خطاب به وی می‌گوید: «وطن‌فروش تو هستی که از کشور فرار کردی. اگر مردی بیا و مثل من همین‌جا حرف‌هایت را بزن، وگرنه فرار کردن و دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی که کاری ندارد.» این بازیگر زم را گرداننده «کانال‌های بی‌هویت» ‌خواند که به مملکت خود و خون شهدا، پشت کرده است. گفتنی است، کانال آمدنیوز یکی از رسانه‌های شایعه‌پرداز است که با دروغ‌پراکنی سعی داشت بر آتش اغتشاشات دی ماه سال گذشته بدمد.

4ـ بدهی 6 هزار میلیاردی خودروسازها
ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس با انتقاد از انحصار دو خودروساز داخلی، بیان کرد: با وجود حمایت‌های بی‌حساب و کتابی که از دو خودروساز داخلی صورت می‌گیرد، این دو مجموعه بیش از شش هزار میلیارد تومان بدهکاری دارند. باید به طور جدی خودروساز دیگری به میدان رقابت بیاید. وی با اشاره به شکل گرفتن مافیای پیچیده خودرو در کشور همزمان با بی‌کفایتی مسئولان متولی این بخش، افزود: درگیر مدیران بی‌لیاقتی هستیم که صنعت را پرهزینه اداره می‌کنند. رانت و فساد در بخش واردات و تولید بیداد می‌کند و شرکت‌های خودروسازی داخلی کاسه چه کنم دست گرفته‌اند و ما به دنبال این هستیم که با تزریق پول آنها را سر پا نگه داریم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات