صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۷۱

اخبار کوتاه دوشنبه 24 اردیبهشت

در حالی که بنا به دستور‌العمل تعیین شده از سوی دولت، افراد دارنده ارز با ارزش بیش از حدود 10 هزار یورو باید ارز خود را در مدت تعیین شده به بانک‌ها تحویل داده و یا آنها را به صورت سپرده در بانک نگه دارند یا معادل ریالی آن را تحویل بگیرند؛ اما شواهد حاکی از آن است که برخی دلالان ارز توانسته‌اند با موفقیت به بعضی شعب بانک‌ها نفوذ کرده و با همکاری متصدیان آنها بازار سیاه ارز را از درون شعب بانک‌ها اداره کنند.
قشرهای گوناگون مردم مظلوم فلسطین همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، به مناطق مرزی نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی می‌روند تا بر حق مشروع و قانونی خود مبنی بر بازگشت به سرزمینی که از آن رانده شده‌‌اند و مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، تأکید کنند. یک تحلیلگر صهیونیست گفته است: غزه به بمبی تبدیل خواهد شد که در برابر اشغالگران منفجر می‌شود.
حسین مقصودی، عضو کمیسیون شورا‌های مجلس از طرح کاهش نمایندگان تهران در مجلس خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۱۵ نماینده این طرح را به امضا رسانده‌اند. وی در ادامه تأکید کرد: نمایندگان بر اساس این طرح، پیشنهاد کرده‌اند، نمایندگان تهران از ۳۰ نفر به ۲۰ نفر کاهش پیدا کند که این طرح در دستور بررسی کمیسیون شورا‌ها قرار دارد و به زودی بررسی می‌شود.
اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس به نقل از اسحاق جهانگیری از دستور رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌ها درباره تنظیم بازار ارز خبر داد و اظهار داشت: آقای جهانگیری گفت بعضی‌ها می‌خواستند ارز را خریداری کرده و در منزل نگه‌داری کنند، اما با ایجاد سامانه‌هایی که برای کنترل ارز برنامه‌ریزی کردیم، مانع این کار شدیم.
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم گفت: به نظر من نمی‌شود نسبت به اعتراضات و انتقادات مردمی بی‌اعتنا بود، معنایش این است که باید هر دو جریان سیاسی کشور درباره روش و رفتارشان پاسخگو باشند و تجدیدنظر کنند. برای جلوگیری از آنچه اتفاق افتاد، کشور را باید با نخبگان و شایستگان و نه این جناح و آن جناح مدیریت کنیم.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر استعفای شما از ریاست بانک مرکزی صحت دارد، گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد و از این موضوع تعجب می‌کنم که چرا برخی افراد مباحث این چنینی را مطرح می‌کنند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت: احتمال اعمال تحریم علیه شرکت‌های اروپایی‌ که قراردادهای تجاری خود با ایران را حفظ کنند، وجود دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات