صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۰۹

اخبار کوتاه شنبه 29 اردیبهشت

«رجب طیب اردوغان» با شرکت در راه‌پیمایی میلیونی استانبول، در واکنش به افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس گفت: «قدس تنها یک شهر نیست؛ بلکه سمبل، اتحاد و قبله اول مسلمانان است.» رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «مسلمانان نباید در برابر ظالمان به دعا کفایت کنند، بلکه به سلاح و ارتش‌ها نیاز دارند.» وی همچنین با بیان اینکه سکوت در برابر کشتار مردم غزه به معنای گشودن پنجره‌ای بسیار خطرناک است، افزود: «با توجه به این اتفاقات، ملل متحد به پایان رسیده است. (سازمان ملل) از پا درآمده و فروپاشیده است.»
رئیس‌جمهور فرانسه در نشست سران اتحادیه اروپا در صوفیه، پایتخت بلغارستان با بیان اینکه نمی‌توان شرکت‌ها را به تجارت با ایران ملزم کرد، گفت: ما نمی‌خواهیم یک جنگ تجاری استراتژیک با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران راه بیندازیم. امانوئل مکرون هرگونه جنگ تجاری با آمریکا به دلیل خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران را نامحتمل دانست و اذعان کرد: شرکت‌هایی که خواهان تجارت با ایران یا سرمایه‌گذاری هستند، به ویژه شرکت‌های چند ملیتی که روابط تجاری نزدیک با آمریکا دارند، وضعیت مناسبی نخواهند داشت.
سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت برخی کالاها حدود 30 تا 40 درصد افزایش یافته و این در حالی است که در سطح درآمدهای جامعه تغییر خاصی رخ نداده، گفت: با وجود اینکه دولت اعلام می‌کند قیمت‌ها در بازار کنترل می‌شود، اما گزارش‌های مردمی بیان‌کننده گرانی اقلام خوراکی است و سازمان‌های دولتی مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی باید به این وضعیت در بازار رسیدگی کنند.
ترامپ با انتقاد مجدد از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه آمریکا از توافق با ایران خارج شده، اتفاق بزرگی است؛ چرا که این توافق احمقانه‌ای برای آمریکا و همچنین برای جهان است. وی همچنین درباره بازگرداندن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، گفت: این تحریم‌ها بسیار گسترده خواهند بود و ما این تحریم‌ها را علیه ایران وضع خواهیم کرد.
نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه کرد‌ها حق دارند در ساختار جدید دولت آتی عراق به منصب حاکمیتی دست یابند، گفت: در صورتی که کرد‌ها به حق و حقوق‌شان دست نیابند، عراق رنگ ثبات را نخواهد دید.
به‌ دنبال خروج آمریکا از برجام، شرکت فولادسازی دانیلی ایتالیا، تلاش به منظور تأمین‌کننده مالی برای سفارش‌های 1/5 میلیارد یورویی (1/8 میلیارد دلاری) را که در ایران برنده شده است، متوقف کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات