فرهنگی >>  فیلم وسریال >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۸۰

افزایش سانس‌های نیم‌بها به موازات گران‌شدن بلیت سینما

به نظر می‌رسد که گیشه سینما‌های کشور نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است؛ سینمایی که از یک سو قیمت بلیت آن افزایش می‌یابد و از سوی دیگر، تعداد سانس‌های نیم‌بهایش هم زیاد می‌شود. به قول معروف مخاطب را با دست پس می‌زنند، با پا پیش می‌کشند!
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

فروش بلیت‌های یک فیلم، یکی از مهترین اتفاقاتی است که یک فیلم با آن رو به رو است. بلیت‌هایی که اگر خریداری نشوند و فیلم توسط تماشاگران سینما دیده نشود، آن فیلم متضرر می‌شود. ضرری که هم مادی و هم معنوی است. دیده‌ شدن یک فیلم در سینما توسط مخاطبان، ایستگاه پایانی یک فیلم محسوب می‌شود. ایستگاهی که دیگر هیچکدام از عوامل در آن دخیل نیستند و تنها چیزی که وجود دارد، خروجی فیلم است که از جلوی دیدگان تماشاگر عبور می‌کند. 

هر ساله قیمت بلیت‌ سینما‌های کشور افزایش می‌یابد، افزایشی که اگر چه در تمام بخش‌های کشور روی می‌دهد؛ اما افزایش قیمت بلیت‌های سینما در نظر مخاطبان و تماشاگران هنر هفتم،‌ ضرایب بالاتری دارد. بسیاری از سینماگران و به خصوص سینماداران می‌دانند که کشاندن مخاطب و نشاندن آن روی صندلی سینما، چه فرآیند سخت و نفسگیری دارد؛ فرآیندی که با افزایش قیمت بلیت‌های سینما سخت‌ و نفسگیرتر هم شده است، افزایشی که خود علتی بر دوری مردم از سینما‌های کشور است. 

افزایش قیمت بلیت‌های سینما باعث شده است که برخی از سینماداران با مجاب کردن پخش‌کنندگان و صاحبان آثار، اقدام به فروش بلیت‌های نیم‌بهاء کنند.

سینمای ایران امسال هم طبق عادت هرسال، بلیت سینما‌های کشور را گران کرد. افزایش قیمتی که بلیت سینما‌های کشور را در پردیس‌ها از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان رساند. اگر چه برخی این افزایش قیمت را برای گیشه سینماهای کشور خوشایند می‌دانند؛‌ اما این افزایش قیمت به هیچ عنوان اتفاق مبارکی برای سینمای ایران به حساب نمی‌آید.

شاهدان عینی گیشه‌های سینما مدعی هستند که برخی از خانواده‌هایی که برای دیدن فیلم به گیشه‌های سینما مراجعه می‌کنند، بلافاصله بعد از شنیدن قیمت بلیت‌های سینما، از دیدن فیلم پشیمان می‌شوند، چرا که با این رقم می‌توانند تفریحات دیگر مانند غذاخوردن در فست‌فود و ... را جایگزین کنند. این شنیده‌ها درباره گیشه‌ سینماهای کشور، شنیده‌های خوشایندی نیستند، این موضوع یعنی 90 درصد راه ایجاد علاقه در یک خانواده به وجود آمده تا برای دیدن یک فیلم به سینما‌های کشور بیایند؛ اما قیمت گران بلیت سینماهای کشور همه چیزی را خراب کرده است. 

حال چند وقتی است که به علت کم رونق شدن سینما‌های کشور، برخی از سینماداران کشور هوشمندی به خرج داده و علاوه بر فروش بلیت‌های نیم‌بهاء در روزهای سه‌شنبه، روز دیگر را نیز برای فروش بلیت نیم‌بهاء سینما اختصاص داده‌اند. برای اثبات این ادعا می‌توان به اسامی برخی از سینماهای کشور را که بجز روز سه‌شنبه در روز دیگر نیز بلیت نیم‌بهاء به فروش می‌رسانند، اشاره کرد. پردیس‌های سینمایی مگامال، شهرک، اریکه ایرانیان، هویزه مشهد، اطلس مشهد، زندگی، تماشا، سمرقند، ناهید، باغ کتاب و ماندانا، از جمله این سینما‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، پردیس سینمایی «شهرک» شنبه‌ها، «اریکه ایرانیان» یکشنبه‌ها، «مگامال» شنبه‌ها و هر روز از ساعت 11 تا 13، «زندگی» شنبه‌ها، «تماشا» شنبه‌ها، «سمرقند» شنبه‌ها، «ناهید» شنبه‌ها، «باغ کتاب» شنبه‌ها، «ماندانا» شنبه‌ها، «هویزه مشهد» هر روز تا ساعت 17 و «اطلس مشهد» هر روز تا ساعت ۱۶ نیم‌بها هستند.

دست آخر باید گفت که به نظر می‌رسد گیشه سینما‌های کشور باید دستخوش تغییراتی محسوس شود و شاید محسوس‌ترین تغییر آن، هدفمند کردن قیمت بلیت‌های سینما باشد؛ سینمایی که اکثر منتقدان آن را ورشکسته می‌دانند دیگر بیش از این جایی برای از دست دادن فرصت‌ها ندارد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات