صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۶۹

حرف روز/ شیطنت رسانه‌ای

از مهم‌ترین محورهای خبری‌ـ رسانه‌ای مرتبط با تحولات سوریه، بحث خروج نیروهای خارجی از این کشور است. بر اساس این، برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی و همگام با آنها، حلقه‌ همکارشان در داخل کشور، با برجسته کردن[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: از مهم‌ترین محورهای خبری‌ـ رسانه‌ای مرتبط با تحولات سوریه، بحث خروج نیروهای خارجی از این کشور است. بر اساس این، برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی و همگام با آنها، حلقه‌ همکارشان در داخل کشور، با برجسته کردن موضع اخیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر خروج نیروهای خارجی از سوریه و نسبت دادن این خطاب به جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان، درصدد اختلاف‌افکنی میان جبهه‌ ضد تروریستی در سوریه و القای این نکته هستند که ایران در نهایت، با وجود صرف هزینه‌های بسیار، باید دست خالی از صحنه‌ سوریه حذف شود!!! این موضوع که در اصل و اساس خود نوعی عملیات روانی و رسانه‌ای برای ایجاد اختلاف میان قدرت‌های حامی دولت سوریه است تا این دولت نتواند در مذاکرات سیاسی به نتایج مطلوب خود برسد، بیش از هر چیزی، در راستای منافع صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن قرار دارد. در واقع، عامل طرح این موضوع، تنها کسانی‌ هستند که از حضور ایران در سوریه هراس دارند. به هر حال، درباره این موضوع، توجه به چند نکته ضروری است:
1‌ـ طرف‌های خارجی حاضر در سوریه را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ حامیان دولت سوریه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، حزب‌الله لبنان و... و حامیان تروریست‌ها شامل آمریکا، ترکیه، تروریست‌های وارداتی و اجاره‌ای. بر اساس این، آنان که باید از صحنه‌ داخلی سوریه حذف شوند، نه حامیان دولت این کشور، بلکه حامیان تروریست‌ها هستند که اتفاقاً اوضاع میدانی هم به شدت به ضرر آنها تغییر کرده است.
2ـ جمهوری اسلامی ایران و روسیه، هر دو با دعوت دولت قانونی سوریه و صرفاً به منظور کمک به ارتش این کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری وارد این کشور شده‌اند، حتی از نظر تقدم و تأخر زمانی، این جمهوری اسلامی بود که از نخستین روزهای شروع بحران سوریه، در کنار مردم و ارتش این کشور قرار گرفت و حضور روسیه در سوریه برای نبرد با تروریسم تنها با میانجی‌گری ایران و گوشزد کردن خطر تروریسم در سوریه برای خود روسیه بود که عملیاتی شد و دو کشور، یعنی ایران و روسیه تاکنون همکاری‌های خوبی در سوریه با هم داشته‌اند. افزون بر این، از نظر منافع مشترکی که این دو در سوریه دارند و خواهند داشت، ضرورت ایجاب می‌کند که همکاری‌های این دو ادامه داشته باشد. ضمن اینکه با توجه به رودررویی روس‌ها با غربی‌ها در چندین جبهه‌، به نظر می‌رسد آنها به راحتی حاضر به امتیاز دادن به غربی‌ها در سوریه نخواهند بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات