صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۹۸

اخبار کوتاه دوشنبه 7 خرداد

دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد، بودجه سال مالی ۲۰۱۹ ترامپ، 9/5 تریلیون دلار به مجموع کسری بودجه آمریکا در یک دهه آینده می‌افزاید؛ این در حالی است که پیش از این کاخ سفید رقم 7/2 تریلیون دلار را پیش‌بینی کرده بود. بر پایه این گزارش پیش‌بینی می‌شود، بدهی آمریکا در سال جاری میلادی معادل ۷۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور باشد و این میزان تا سال ۲۰۲۸ میلادی کم و بیش به معادل ۸۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.
با نزدیک شدن به سالروز تحریم قطر از سوی چهار کشور عربی خاورمیانه به اتهام حمایت از تروریسم، این کشور واردات برخی کالاها از امارات، عربستان سعودی، مصر و بحرین را ممنوع اعلام کرد. همچنین وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر بخشنامه‌ای را صادر کرد که در آن از تجار و مغازه‌ها خواسته شده است از تجارت کالاهایی که منشأ آنها در چهار کشور نامبرده است، خودداری کنند.
«غلامرضا ظریفیان» معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه «آرمان» طی اظهاراتی تعجب‌برانگیز مدعی شد: «حتی اگر امروز تمام کشورهایی که در برجام هستند از آن خارج شوند، آنچه در برجام رخ داد و نتایجی که به همراه داشت، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در کنار دستاوردهای خوبی چون فتح خرمشهر است.»(!)
دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران طی گزارشی اعلام کرد: در دو ماهه نخست سال جاری صادرات انواع کالاها به جز پتروشیمی و میعانات گازی رشد قابل توجهی داشت؛ بر اساس این گزارش، صادرات غیرنفتی ایران در این مدت به ۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21/93 درصد افزایش داشت.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از شهروندان این کشور خواست پس‌انداز دلار و یورو خود را به لیر تبدیل کنند. این اقدام وی در راستای تقویت پول بیمار این کشور است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تقریباً ۲۰ درصد ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است.
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن با بیان اینکه توکل مردم یمن به خداوند، آثار خود را نشان داد و دشمن متحمل شکست شد و ملت ما در بسیاری از نبرد‌ها پیروز شد، هشدار داد که هر کس به خارج دل ببندد، به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات