صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۵۶۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 8 اردیبهشت

با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان همدان، ساعت 4 صبح امروز قاتل حجت‌الاسلام «مصطفی قاسمی» روحانی 46 ساله که روز گذشته بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داد، شناسایی و کشته شد. به گفته فرمانده انتظامی استان همدان عملیات دستگیری مجرم که یک شرور سابقه‌دار بود، بیش از 20 دقیقه به طول انجامید و در این درگیری مسلحانه دو نفر از مأموران دچار جراحت سطحی شدند. این روحانی مقابل درب مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی‌همدانی واقع در خیابان شهدای همدان به ضرب دو گلوله کشته شد.
طبق اعداد و ارقام گردآوری شده از سوی «فدرال‌رزرو» میزان بدهی در شبکه مالی آمریکا به ۷۲ تریلیون دلار رسیده است. در این تخمین جدید که مقدار بسیار بالاتری را نشان می‌دهد، وام‌های دریافت شده از سوی شرکت‌ها، مصرف‌کننده‌ها و همچنین بدهی دولت‌های ایالتی و محلی هم حساب شده است. طبق اعلام «ورد پاپیولیشن رویو» جمعیت کنونی آمریکا 328/675/066 نفر است. هر مرد و زن و کودک آمریکایی حدود ۲۲۰ هزار دلار بدهی دارند، یعنی یک خانواده ۴ نفره حدود ۸۸۰ هزار دلار در این بدهی عظیم سهم دارند.
علی‌مراد سرافرازی، پس از بازدید از عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در مرتع جازموریان جنوب استان کرمان گفت: در حال حاضر، حدود 200 هزار هکتار از زمین‌های کشور در شش استان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده و مبارزه در سطح 50 هزار هکتار از این زمین‌ها انجام شده است. بر اساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر F.A.O در غرب آسیا (SWAC) مبنی بر مبارزه نکردن با ملخ‌های صحرایی در عربستان سعودی، دسته‌های زیادی از این حشرات به سمت جنوب ایران در حرکت هستند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا بر اساس اسناد و مدارکی که به صورت انحصاری در اختیار دارد، گزارش داد: ۲۵ متهمی که حکم اعدام آنها در عربستان اجرا شد، حکم‌شان تنها پس از سه جلسه محاکمه در سال ۲۰۱۶ صادر شده بود و ۱۱ نفر از آنها به اتهام واهی «جاسوسی برای ایران» به اعدام محکوم شدند. ۱۴ متهم دیگر به تشکیل یک «گروهک تروریستی» در تظاهرات ضد دولتی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در شهر شیعه‌نشین العوامیه محکوم شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات