صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۱۰

حرف روز/ صبر انقلابی در بستر نظام

همانند سال‌های گذشته، دیدار رمضانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها در فضایی صمیمانه و پر شور و نشاط برگزار شد. در این دیدار نمایندگان تشکل‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان، دیدگاه‌ها و مطالبات خود را از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های گوناگون بیان کردند[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: همانند سال‌های گذشته، دیدار رمضانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها در فضایی صمیمانه و پر شور و نشاط برگزار شد. در این دیدار نمایندگان تشکل‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان، دیدگاه‌ها و مطالبات خود را از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های گوناگون بیان کردند و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با سعه صدر به مدت سه ساعت ضمن شنیدن نظرات مطرح شده، رهنمودهایی را خطاب به جوانان و دانشجویان داشتند و روحیه‌ جوانی، احساس هویت اثرگذار، انگیزه‌های ایمانی و آرمانی جریان‌های دانشجویی و مطالبه‌گری آرمان‌ها را مایه امید به آینده دانستند.
اما با نگاهی به فرازهای سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، روشن می‌شود که محور اصلی این رهنمودها، توصیه به انقلابی‌گری بود. به تعبیری، اگر این تجمع و دیدار جوانان با مولای خود را به کلاس درسی تشبیه کنیم، می‌توان گفت استاد به دانشجویان درس انقلابی‌گری داد که حاوی چند نکته اساسی و مهم بود؛
1ـ یکی از محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب این بود که نظام بدون مشی انقلابی ارزشی ندارد و به آرمان‌ها نمی‌رسد. در حقیقت، همان روحیه انقلابی برخاسته از ایمان و باور قلبی است که جهت حرکت به سمت آرمان‌های والای انقلاب را مشخص می‌کند و اگر از این روحیه غفلت شود، به اهداف عالیه نظام اسلامی نخواهیم رسید.
2ـ نکته دیگر مورد تأکید ولی امر مسلمین این بود که انقلابی‌گری هم فقط در بستر نظام قابل انجام است. فاصله بین عمل انقلابی تا بهره‌برداری صرف از شعارهای انقلاب نشان‌دهنده این است که عده‌ای انقلابی‌نما تنها با حرف و شعار می‌خواهند از انقلاب دم بزنند، حتی به قیمت متعرض شدن به کلیت نظام اسلامی!
3ـ توصیه مهم رهبری به دانشجویان، عمل در سایه صبر بود. تجربه چهار دهه پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی نشان داده است که می‌توان با بصیرت و زمان‌شناسی، عمل انقلابی، حفظ و تقویت روحیه معنوی و جهادی، گره‌گشای مشکلات کشور و ملت بود.
در این میان، حفظ روحیه و باور انقلابی برای عبور از پیچ‌های تاریخی باید مورد توجه آحاد جامعه، به ویژه جوانان پرشور و با انگیزه باشد و در پرتو «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» و در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات کشور، حرکت پرافتخار به سمت آرمان‌ها با قدرت و شتاب بیشتر میسر خواهد شد. ان‌شاءالله.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات