صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۱۷

اخبار کوتاه شنبه 19 خرداد

در پی امتناع «بنیامین نتانیاهو» از دیدار با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه یک نشست در قدس اشغالی، سفر طرف اروپایی به فلسطین اشغالی لغو شد. آن‌گونه که «تایمز اسرائیل» خبر داده، موگرینی قرار بود هفته آینده در نشست «جامعه یهودیان آمریکا» در قدس اشغالی حضور یابد؛ به همین دلیل درخواست دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای دفتر وی ارسال کرده بود. منابع صهیونیستی هنوز گزارشی از علت پذیرفته نشدن درخواست فدریکا موگرینی از سوی نتانیاهو منتشر نکرده‌اند.
ولی‌الله سیف، رئیس ‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه 25 درصد صادرات نفت کشورمان به چین است، گفت: مقصد بخش عمده‌ای از صادرات محصولات پتروشیمی ایران هم کشور چین است که با توجه به سیاست حفظ منافع دو کشور و راهکار‌های عملیاتی موجود و تأکید بر تعاملات مستقیم ایران و چین به ارز یوان، مشکلی در این حوزه مطرح نخواهد بود. وی تأکید کرد: با وجود فشارهای بسیار زیاد و تحریم‌های اعمال شده در دوره پسا‌برجام، بانک‌ها و شرکت‌های چینی همکاری بسیار خوبی با همتایان ایرانی خود داشته‌اند.
حسین کاظم‌پوراردبیلی، نماینده ایران در اوپک طی مصاحبه‌ای به شدت نسبت به اقدام آمریکا برای بالا بردن تولید اوپک انتقاد کرد. وی با بیان اینکه درخواست مذکور از سوی اوپک رد خواهد شد، افزود: بسیار احمقانه و عجیب است که شاهد آن باشیم دستورات از واشنگتن به عربستان می‌رسد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا از عربستان خواسته است برای جبران کاهش تولید نفت ایران ناشی از اعمال دوباره تحریم‌ها، تولید نفت خود را روزانه یک میلیون بشکه افزایش دهد.
شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد: هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نخواهد داد. گفتنی است، بر اساس قرارداد بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت بوئینگ، قرار بود 80 هواپیما به ایران تحویل داده شود. همچنین مقرر شده بود، ۵۰ فروند از این هواپیماها مدل ۷۳۷ و ۳۰ فروند دیگر مدل ۷۷۷ پهن‌پیکر باشند که در یک دوره ۱۰ ساله به ایران‌ایر تحویل داده شوند.
اعضای اروپایی گروه جی۷ پس از شنیدن اصرار رئیس‌جمهور آمریکا بر بازگشت روسیه به مجمع کشورهای صنعتی، گفته‌اند متفق‌القول با بازگشت روس‌ها مخالف هستند. گفتنی است، دونالد ترامپ با موضع‌گیری‌های ضد اروپایی‌اش، جایگاه مناسبی در بین اعضای گروه ندارد.
بنابر اخبار منتشر شده، رژیم صهیونیستی با توجه به مخالفت‌های احتمالی اعضای سازمان ملل، از نامزد شدن برای کسب کرسی عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد انصرف داده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات