صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۷۵

از گفت‌وگو با بن‌سلمان تا وعده به منافقین

1ـ سهم تحریم‌ها از مشکلات ما چقدر است؟
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وضعیت اقتصادی ما به طور عمده معلول عملکرد داخلی و مدیریت بخش اقتصادی است و ناشی از عوامل بیرونی چون تحریم‌ها نیست، گفت: تحریم‌ها حداکثر 30 درصد اثرگذار است؛ از این رو نباید تصور کنیم بیشترین مشکل را از ناحیه تحریم‌ها داشته یا خواهیم داشت. اگر مدیریتی قوی وجود داشته باشد که بهنگام و بموقع عمل کند، به خوبی می‌توانیم مشکلات‌مان را پشت سر بگذاریم. این نماینده سابق مجلس افزود: من با تغییر و تحول در تیم اقتصادی دولت و اینکه کسانی به میدان بیایند که به ویژه در مسائل اقتصادی توان مدیریت بحران دارند، موافقم. ما افراد بسیار پخته و با تجربه‌ای داریم که در دوران تحریم‌ها به‌خوبی توانستند تحریم‌ها را دور بزنند. وی اضافه کرد: دولت باید تمام وقت خود را برای مدیریت این اوضاع صرف کرده و اهتمام لازم را نشان دهد.

2ـ جزئیات تازه از روابط بحرین با رژیم صهیونیستی
پس از اظهارات مسئولان رژیم بحرین مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی حق موجودیت و داشتن نماینده در محافل بین‌المللی و دفاع از خود را دارد، به تدریج واقعیت وجود روابط بین منامه و تل‌آویو به صورت جدی علنی و برملا می‌شود. به گفته «مارک اشنایر»، خاخام صهیونیست، مهم‌ترین این اظهارات، سخنان پادشاه بحرین، حمدبن عیسی آل خلیفه درباره رژیم صهیونیستی است که گفت: «پیش‌بینی می‌کنم بحرین به علت پایبندی پادشاهش به اسرائیل، نخستین کشور خلیج(فارس) خواهد بود که با این رژیم رابطه برقرار می‌کند.» وی در گفت‌وگو با شبکه 24 اسرائیل تأکید کرد، بارها به بحرین سفر کرده است و روابط نزدیکی با خانواده حاکم در بحرین دارد. اشنایر از جمله افرادی است که معتقد است می‌توان به داخل صفوف کشورهای عربی نفوذ کرده و رژیم‌های عربی بیشتری را به خود ملحق کنند.

3ـ گفت‌وگوی ترامپ با سلمان درباره بازار نفت!
دولت عربستان سعودی ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر توافق دو کشور برای افزایش تولید نفت را تأیید نکرد. ترامپ در توئیتر خود نوشت، با «سلمان‌بن‌عبدالعزیز» شاه سعودی تماس تلفنی داشته و از او خواسته است برای مقابله با ایران، تولید نفت را تا 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. وی سپس مدعی شد، ملک سلمان با این درخواست موافقت کرده است؛ اما خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ساعتی پس از این توئیت ترامپ خبر داد، ریاض با صدور بیانیه‌ای تماس تلفنی سران دو کشور را تأیید کرد؛ ولی چیزی درباره توافق برای افزایش تولید نفت اعلام نکرد. در بیانیه منتشر شده در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی آمده است: «طی این تماس، سران دو کشور بر لزوم اقداماتی برای حفظ ثبات بازار نفت و رشد اقتصاد جهانی تأکید کردند.»

4ـ وعده آمریکا به منافقین
«رودی جولیانی» مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس گروهک منافقین سخنرانی کرد. او که یکی از دریافت‌کنندگان مبالغ هنگفت از گروهک منافقین است، بار دیگر وعده‌های ناکام‌مانده سال‌های گذشته را تکرار کرد و گفت، دولت ایران به سرنگونی نزدیک شده است. وی در این نشست گفت: «من به شما تضمین می‌دهم که تحریم‌ها شدیدتر و شدیدتر خواهد شد.» جولیانی همچنین از گروهک منافقین که به دلیل داشتن سلوک فرقه‌گونه و سوابق تروریستی گروهکی جنایت‌پیشه در محافل کارشناسی جهان شناخته می‌شود، به «مدافعان حقوق بشر» یاد کرد. گفتنی است، پیشتر رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند جولیانی حتی در زمانی که منافقین در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، از آن پول دریافت کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات