صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۷۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 10 تیر

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید کارآمد، به‌روز و متناسب با وضعیت جنگ اقتصادی فعلی باشد، گفت: به تازگی این موضوع را در قالب نامه‌ای به رئیس‌جمهور متذکر شدیم. وی اظهار داشت: حتماً باید در تیم اقتصادی دولت تغییراتی انجام شود و این موضوع را پیشنهاد دادیم؛ اما اگر انجام نشود، می‌توانیم از ابزارهای مجلس برای این موضوع استفاده کنیم.
محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت در آخرین اظهارنظر خود درباره وضعیت اقتصادی کشور، اعلام کرد گرانی‌های اخیر به عملکرد دولت ارتباطی نداشته و ناشی از بدعهدی آمریکاست. گفتنی است، هر چند پیش از این درباره بدعهدی آمریکا و قصور برخی در دلخوشی به وعده‌های آن از سوی دلسوزان نظام و انقلاب بارها تذکر داده شد، اما نکته مهم اینجاست که هنوز اتفاق جدیدی در زمینه تحریم‎ها رخ نداده است.
پس از رشد صعودی قیمت دلار و نوسانات اقتصادی کشور زمزمه تغییرات وزرای اقتصادی دولت و رئیس‌کل بانک مرکزی به گوش می‌رسد. بر همین اساس، ولی‌الله سیف در واکنش به تغییرش از ریاست بانک مرکزی گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم! این در حالی است که برخی از نزدیکان دولت از قطعی شدن تغییر سیف خبر می‌دهند.
«حسن کاظم‌پوراردبیلی» نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در واکنش به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از «سلمان‌بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای افزایش 2 میلیون بشکه نفت گفت: ریاض چنین ظرفیتی ندارد. اما اگر به هر نحو عربستان چنین کاری کند، به معنای درخواست خروج این کشور از اوپک است.
پس از طرح شایعه حضور محمدباقر قالیباف در دولت از سوی یک رسانه اصلاح‌طلب، محسن پیرهادی عضو سابق شورای شهر تهران نوشت: «اینکه دولت به قالیباف هرگونه پیشنهادی داده باشد اساساً کذب است؛ اما بعید می‌دانم اینقدر تدبیر وجود داشته باشد تا کار را دست کاردان و مرد روزهای بحران بدهند.»
حامد الحسینی، فرمانده نیروهای گارد مرزی عراق در جریان بازدید از نوار مرزی از تسلط کامل نیروهای این کشور بر نوار مرزی با سوریه با امتداد بیش از ۶۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: نوار مرزی در کنترل کامل است و در آینده شاهد نفوذ تروریست‌ها به داخل اراضی عراق نخواهیم بود.
«مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا سلاح‌های ائتلاف سعودی برای حمله به یمن را تأمین می‌کنند، گفت: پایان جنگ یمن به نفع طرف آمریکایی و غربی و کارخانه‌های اسلحه‌سازی آنها نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات