صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۴۱

از رسوایی متجاوزان تا مذاکرات تأسف‌برانگیز

1ـ نفت به بشکه‌ای 250 دلار خواهد رسید!
راشاتودی با اشاره به تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز نوشت: این تنگه محل عبور روزانه میلیون‌ها بشکه نفت است. بخش فراوانی از صادرات نفت کشورهایی چون؛ عربستان، ایران، امارات، کویت و عراق از تنگه هرمز عبور کرده و تمام گاز طبیعی مایع شده LNG قطر نیز از این تنگه به بازار جهانی صادر می‌شود. ولادیمیر روژان کفسکی کارشناس سرمایه‌گذاری مؤسسه گلوبال اف‌ایکس معتقد است: ظرفیت تنگه هرمز معادل عبور ۱۴ نفتکش بزرگ، یا به عبارتی ۱۷ میلیون بشکه در روز است که این رقم کمی کمتر از نیمی از صادرات نفت از سوی تولیدکنندگان به بازار جهانی است. اگر صادرات نفت از طریق این تنگه متوقف شود، قانون توازن عرضه و تقاضا قیمت نفت را به ۱۶۰ دلار در هر بشکه خواهد رساند. وی افزود: اگر تنگه هرمز برای یک یا دو ماه بسته شود، کارگزاران نفتی دچار وحشت شده و تمام نفت موجود در بازار را خواهند خرید که در این صورت قیمت نفت به ۲۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

2ـ برجام مشکلات بانکی را حل نکرد
روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: «پنج کشور باقی‌مانده عضو برجام به اضافه ایران، روز گذشته در وین اتریش برای بررسی آنچه بسته اقتصادی اروپا عنوان شد، گرد هم آمدند. از بیانیه پایانی نشست و همچنین سخنان وزیر خارجه ایران می‌توان دریافت، همچنان تضمین روشنی برای مسئله اصلی ایران که همانا ارتباطات مالی بانکی است، ارائه نشده و به کلی‌گویی اکتفا شده است... چند روز قبل اعلام شد پارلمان اروپا به بانک سرمایه‌گذاری اروپا این اجازه را داده که در ایران فعال شود. این در حالی است که یک ماه قبل این بانک، خود را ابزار نامناسبی برای حفظ برجام بدون آمریکا نامیده بود(پیش از این) نیز با وجود به‌ نتیجه‌ رسیدن برجام، ارائه مجوز این سازمان برای هر نوع معامله‌ای با ایران، به‌ سختی انجام می‌شد که برای نمونه مجوز فروش بوئینگ و ایرباس به ایران را می‌توان نام برد... فراموش نکنیم حتی زمانی که آمریکا عضو معاهده برجام بود، مسئله روابط بانکی ایران حل نشد.»

3ـ رسوایی متجاوزان مورد حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها در الحدیده
سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای از قبایل و شخصیت‌های این کشور خواست جبهه ساحل غربی را تقویت کنند. به گزارش شبکه «المسیره» یمن، بدرالدین الحوثی گفت که مردم این کشور وارد نبرد کرامت با متجاوزان در ساحل غربی شده و از خود فداکاری نشان می‌دهند. او به نقش امارات متحده عربی در هجوم ائتلاف سعودی به ساحل یمن و استان الحدیده اشاره کرد و رژیم امارات را «نوکر حقیر آمریکا» نامید که مهاجمان را برای اجرای مأموریتی کثیف به منطقه «تهامه» یمن کشانده است. الحوثی با بیان اینکه، هدف از تهاجم ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده سیطره بر مردم و خاک یمن است، تأکید کرد که متجاوزان مورد حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها، در نبرد ساحل غربی رسوا شدند.

4ـ مذاکرات با آمریکا یکجانبه و تأسف‌برانگیز بود!
«ری یونگ‌هو» وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه مذاکرات این کشور با آمریکا تأسف‌برانگیز بوده، تأکید کرد که خواسته‌های طرف آمریکایی برای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره یکجانبه بوده است. این در حالی است که پیشتر مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ مذاکرات دو روزه خود در پیونگ یانگ را بسیار سازنده دانسته بود. گفتنی است، سفر پمپئو به کره شمالی سه هفته پس از نشست سران دو کشور در سنگاپور صورت گرفت؛ نشستی که دو طرف با امضای یک سند مشترک به آن پایان دادند. بر اساس مفاد این سند، کره شمالی و آمریکا با خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره و ارائه تضمین امنیتی به کره شمالی از سوی آمریکا موافقت کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات