صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۱۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 13 تیر

علی‌بن‌صمیخ المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر با ارسال پیام‌هایی به «فیوگیسلاف سوک» رئیس شورای حقوق بشر، «امیرزیدبن‌رعد» کمیسیر عالی حقوق بشر و «احمد شهید» گزارشگر ویژه مربوط به آزادی ادیان و عقاید، نگرانی کمیته ملی حقوق بشر قطر نسبت به موانعی را که مقامات عربستان سعودی بر سر راه حجاج قطری و مقیمی‌های این کشور قرار داده‌اند، ابراز کرده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: یکی از واردکنندگان گوشی تلفن همراه که ۱۳ هزار موبایل با ارز دولتی وارد کرده بود، هر موبایل را ۴۰۰ هزار تومان گران‌تر فروخته و بیش از ۵ میلیارد تومان تخلف کرده است. وی افزود: بر اساس قانون، شرکت‌های متخلف در این زمینه، بین دو تا پنج برابر مبلغ گران‌فروشی جریمه و موظف می‌شوند اضافه دریافتی‌ها را به خریداران بازگردانند.
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: کسی که از انتشار فهرست واهمه دارد، بخش خصوصی نیست؛ بلکه دزد است، کسی که مال مردم را می‌برد. وی با بیان اینکه خواهان انتشار این فهرست هستند، با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت درباره انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و جنگ با بخش خصوصی گفت: شفافیت جنگ با بخش خصوصی نیست.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ما با سوریه از سال ۱۹۷۴ قرارداد عدم درگیری داریم؛ این یک مبنا است. وی افزود: بر اجرای آن اصرار داریم و بقیه طرف‌ها هم باید به آن متعهد باشند! گفتنی است، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها با نقض حریم هوایی سوریه مناطقی در این کشور را بمباران کرده‌اند.
بیش از 40 کشور جهان از جمله 28 عضو اتحادیه اروپا به همراه چین، روسیه، کانادا، سوئیس، نروژ، ترکیه، کاستاریکا، هنگ کنگ، ونزوئلا، سنگاپور، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، قطر، تایلند و هند نگرانی خود را درباره یکجانبه‌گرایی آمریکا در نشست شورای کالای سازمان تجارت جهانی اعلام کرده و خواستار انطباق سیاست‌های واشنگتن با قوانین بین‌المللی شدند.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: عربستان سعودی به درخواست آمریکا آمادگی خود برای افزایش تولید نفت را با هدف ادعایی توازن در بازار اعلام کرده است. بر اساس اعلام اسپوتنیک تُرک، «ملک سلمان» پادشاه عربستان پس از اتمام نشست کابینه این کشور اعلام کرده است، ریاض تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات