صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۱۱

از اتحاد غرب علیه آمریکا تا اعتراف یک رسانه آمریکایی

1ـ غرب علیه آمریکا متحد می‌شود
یک روزنامه انگلیسی درباره توئیت تهدیدآمیز «دونالد ترامپ»، علیه ایران نوشت: «توئیت ترامپ خطاب به ایران نمی‌تواند با زور غرب را به فاصله گرفتن از صلح‌آفرینی سوق دهد.» روزنامه گاردین افزود: «بعید است احیای تحریم‌ها حکومت ایران را نابود کند، یا باعث تغییر سیاست‌هایش در منطقه شود.» گاردین همچنین پیش‌بینی کرده اعمال تحریم‌های آمریکا سبب انسجام جهان غرب در برابر خود آمریکا شود: «موضوع جدی‌تر، کاری‌ است که تحریم‌ها برای منسجم کردن غرب انجام خواهد داد. هیچ کشور دیگری تعهداتش در توافق هسته‌ای را زیر پا نگذاشته، اما ترامپ می‌گوید نه تنها آنها که با آمریکا مخالفت می‌کنند؛ بلکه آنهایی که به تحریم‌های این کشور گردن نمی‌نهند، تحریم خواهند شد.»

2ـ اعتراف یک رسانه آمریکایی به پیروزی محور مقاومت
نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی با یادآوری اینکه ناآرامی‌ها در سوریه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده‌اند، اما بشار اسد، مردی که قرار بود با گذشت زمان سقوط کند با کمک‌های روسیه، ایران و حزب‌الله هنوز بر سر کار است، در مطلبی نوشت: «نیروهای ارتش سوریه پرچم‌شان را بر فراز شهر جنوبی درعا برافراشتند و جشن گرفتند.» در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «بشار اسد برنده شد. شایسته است درباره اینکه چرا ایالات متحده برنده نشد، تأمل شود، اما آنچه اکنون بیش از همه مورد توجه است این است که سوریه کم‌رنگ شدن قدرت و نفوذ آمریکا را به نحو عریان به نمایش گذاشت؛ تحولی که محافل سیاسی کمتر به آن توجه کرده‌اند، چون قرار نبود اتفاق بیفتد.»

3ـ اعلام موضع موگرینی از زبان زیباکلام!
صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد با انتقاد از مواضع صریح روحانی در برابر آمریکا نوشت: «رئیس‌‌جمهور قطعاً مي‌داند كه اتخاذ مواضع تند و راديكال سودي براي كشور ندارد و برعكس؛ بايد با مواضع اعتدالي سعي كنيم به اتحاديه اروپا نزديك شويم تا تحت فشار قرار دادن ايران براي ترامپ دشوار شود... قطعاً به همان اندازه كه ممكن است اصلاح‌طلبان از مواضع اخير رئیس‌جمهور ناراحت شوند، فرانسوي‌ها و آلماني‌ها و خانم موگريني نيز به همان اندازه از موضع‌گيري آقاي روحاني ناراحت و نااميد مي‌شوند.» گفتنی است، این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که بسیاری از اصلاح‌طلبان از مواضع رئیس‌جمهور حمایت کرده‌اند.

4ـ در امارات و عربستان سرمایه‌گذاری نکنید!
«شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تکذیب توقف عملیات متجاوزان در جبهه ساحل غربی یمن تأکید کرد: متجاوزان پس از سه هفته جنگ از ورود به منطقه التحیتا در الحدیده ناتوانند و تهدیدات درباره حمله به صنعا مضحک است. متجاوزان هم‌اکنون توان تحرک ندارند و در مناطق الدریهمی، الجاح و الفازه به محاصره درآمده‌اند. لقمان در ادامه با اعلام اینکه موشک‌ها و پهپادهای یمنی توان رسیدن به هر نقطه‌ای در امارات و عربستان را دارند، به شرکت‌های خارجی درباره سرمایه‌گذاری در امارات و عربستان هشدار داد و گفت: ابوظبی، دبی، ریاض و... از تیررس آتش نیروهای یمنی در امان نیستند.

5ـ کنایه تحقیرآمیز وندی شرمن به دونالد ترامپ!
در حالی که واکنش‌ها به اظهارنظر توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا علیه همتای ایرانی خود ادامه دارد، مذاکره‌کننده ارشد واشنگتن در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای گروه 1+5 و ایران در یک پیش‌بینی طعنه‌آمیز گفت: «اگر گذشته نمایانگر آینده باشد، ترامپ، (جان) بولتون را به تهران می‌فرستد تا دیدار با روحانی را ساماندهی کند.» به نظر می‌رسد که این مقام سابق آمریکایی به اعزام مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مسکو و دیدارهای او با رئیس‌جمهور و دیگر مقامات روسیه اشاره می‌کند. شرمن همچنین با تکرار انتقادات خود به خروج آمریکا از برجام گفت: «ترامپ با توئیت‌ها به توافق بهتری نخواهد رسید.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات