صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۷۷

اخبار کوتاه دوشنبه 8 مرداد

محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه سمینار نقش ارتباطات در توانمندسازی زنان گفت: رفع فیلترینگ تلگرام صرفاً با دستور دادستانی ممکن است و فکر می‌کنم اگر پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند ظرفیت‌های موجود در کشور را جذب کنند، این احتمال وجود داشته باشد که دادستانی کل در این مورد تجدید نظر کند. وی درباره فیلترینگ توئیتر هم تأکید کرد: در مسئله فیلترینگ توئیتر دادستانی حکمی صادر کرده و در حال حاضر برخی وزرا هم امضاهایی را مبنی بر تجدیدنظر دادستانی جمع‌آوری کرده‌اند و در دستور کار است.
شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی درباره خطر جدی علیه مسجدالاقصی و صحنه‌سازی‌های اشغالگران برای تسلط بر این مکان مقدس هشدار داد. وی که در چهارمین همایش بین‌المللی‌ـ عربی اجرای عدالت برای فلسطین در لبنان سخن می‌گفت، اظهار داشت: «قدس مایه وحدت است نه تفرقه، قدس عاملی برای اتفاق نظر همه اعراب، مسلمانان و مسیحیان است، چنین شرایطی نیازمند آن است تا با وجود همه اتفاقات تأسف‌آور و خون‌ریزی‌ها در کشورهای عربی و اسلامی، همه توجهات به قدس و مقدسات باشد.»
یک منبع امنیتی در سوریه به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد: ارتش سوریه کنترل روستاهای «جباتا»، «الخشب»، «طرنجه»، «اوفانیا» و «الحریه» را به دست گرفته است و به پیشروی خود در ریف جنوبی قنیطره در مرزهای جولان اشغالی ادامه می‌دهد. این منبع افزود: فقط شهرک‌های «بریقه» و «بیرعجم» در محور جنوبی باقی مانده است که ارتش با تسلط بر آنها، اختیار کامل قنیطره و ریف آن را به دست می‌گیرد.
سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور با 91 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه شده است، گفت: کارهایی مانند اینکه به امضاکنندگان می‌گویند تعداد امضای سوال از رئیس‌جمهور از حد نصاب پایین‌تر آمده، بنابراین شما نیز امضای خود را پس بگیرید، شگرد خوبی نیست. همکاران بدانند امضاها از حد نصاب کمتر نیست.
مرکز مطالعات «امریکن گریتنس» نوشت: آمریکا هفت تنگه و آبراه حیاتی را به منزله مهم‌ترین نقاط عبور و مرور استراتژیک معرفی کرده است که مهم‌ترین آنها تنگه هرمز است. در صورت بسته شدن تنگه هرمز به دست ایران، اقتصاد جهان در یک باتلاق فرو خواهد رفت.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه کمکی به فیلترشکن‌ها نمی‌شود، گفت: به نسخه‌های داخلی تلگرام تا ۱۵ شهریور مهلت داده شده که ۱۰۰ درصد بومی شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات