صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۹۷

از تحریم نفتی آمریکا تا فرار تروریست‌ها

1ـ ایران یا آمریکا کدام یک دچار تحریم نفتی می‌شوند؟
روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نوشت: در نتیجه جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن و تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه‌های هنگفت برای واردات از چین، چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند به جای آنکه خودشان را با آمریکا درگیر کنند، راه ساده‌تری را برگزینند. «شان‌دونگ دونگ‌مینگ» یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های خصوصی نفت در چین به تازگی خبر داد، از این پس به جای واردات نفت از آمریکا، از نفت ایران استفاده خواهد کرد. در حالی که آمار رسمی دولت چین نشان می‌دهد، متوسط واردات نفت این کشور از ایران طی سه ‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸، حدود ۶۵۵ هزار بشکه در روز بوده است که بیش از یک‌چهارم از صادرات ایران را شامل می‌شود، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی سه ماهه انتهای سال ۲۰۱۸، شرکت‌های «پتروشیمی هنگلی» و «ژجیانگ رونگ‌شنگ» هر یک با اضافه کردن ظرفیت پالایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز و شرکت ملی نفت چین و ساینوپک با افزودن ظرفیت پالایش به ترتیب ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار بشکه در روز، موجب افزایش نیاز چین به واردات نفت شوند که احتمالاً تمام این نیاز از طریق ایران تأمین شود.

2ـ ملت ایران تهدیدها را به‌ فرصت تبدیل می‌کنند
سردار جعفری، فرمانده کل سپاه با اشاره به ‌تلاش‌ها و هزینه‌های منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها برای توسعه ناامنی در کشور، گفت: دشمنان به ‌ویژه در ماه‌های اخیر، هزینه‌های بسیاری کردند و امیدهای زیادی داشتند، اما شاهدیم که نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز کشور ما امنیت و آرامش دارد. وی با بیان اینکه نجابت، بصیرت، ایمان و علاقه مردم به‌ انقلاب اسلامی فرصت هر گونه ایجاد ناامنی در کشور را از دشمنان سلب می‌کند، تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی از پیروزی انقلاب تاکنون علیه انقلاب اسلامی توطئه کرده‌اند و هر چه در توان داشته‌اند برای ایجاد ناامنی و اختلاف در جامعه به ‌کار بسته‌اند. فرمانده‌ کل سپاه با افزودن این مطلب که دشمنان نمی‌توانند در برابر این حرکت عظیم ملت ایران ساکت بمانند، گفت: از همین رو، آنها هر کاری برای فشار آوردن بر ملت ایران انجام می‌دهند، اما تجربه ثابت کرده است ملت ایران، تهدیدها را به ‌فرصت تبدیل می‌کنند.

3ـ دل‌شان برای ایران نسوخته است
بهمن فرمان‌آرا، کارگردان تئاتر و سینما با اشاره به تحرکات برخی گروه‌های خارج‌نشین در قبال ایران، گفته است: تحلیل‌های شبکه‌ها و گروه‌های خارج‌نشین کاملاً خنده‌دار و مزخرف است و از سمت گشاد تلسکوپ دارند به مسائل نگاه می‌کنند. افرادی که خارج از کشور تحت هر عنوانی مسائل داخل کشور را تحلیل می‌کنند و برای آن نسخه می‌پیچند، دل‌شان برای کشور نسوخته و حتی از مردم طلبکار هستند. واقعیت این است که آنها فقط دلتنگ قدم زدن در کنار دریای خزر یا سفر به شیراز یا رفتن به خلیج‌فارس هستند و مردم نیز به آنها توجه نمی‌کنند. فرمان‌آرا تصریح کرده است: شاید برخی برای لجبازی با وضع موجود شعارهایی بدهند که خوشامد فردی مثل رضا پهلوی باشد؛ اما واقعیت این است که او هرگز نمی‌تواند به تهران بازگردد و در کاخ نیاوران پای بگذارد؛ زیرا پدرش که از خودِ او بزرگ‌تر بود، نتوانست خودش را حفظ کند.

4ـ فرار تروریست‌ها به سرزمین‌های اشغالی
فرماندهان گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه با چراغ سبز صهیونیست‌ها، وارد سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند. رسانه‌های سوری اعلام کردند، «معاذ نصار» فرمانده تیپ سواران جولان، «احمد النحس» از فرماندهان گردان‌های سیف الشام، «علاء الحلقی» فرمانده جیش الابابیل و «ابو راتب نصار» از دیگر فرماندهان تیپ سواران جولان از جنوب سوریه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین گریخته‌اند. گفتنی است، ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی‌های خود بر تعداد زیادی شهرک و روستا در استان‌های قنیطره و درعا در جنوب سوریه مسلط شدند و با تنگ شدن عرصه بر تروریست‌ها در این مناطق آنها چاره‌ای جز فرار ندارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات