خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۰۷

چشم بیدار انقلاب و رصد توطئه های دشمن (1)

"نقشه دشمن را هم می‌شناسیم؛ نقشه دشمن را کاملاً می دانیم چیست و آن نقشه را برای مردم افشا می کنیم."
پایگاه بصیرت / حسین عباسیان

با رصد و بررسی متن سخنرانی ها و دیدارهای مقام معظم رهبری با مسئولین و اقشار مختلف مردم از ابتدای سال 1397 تا کنون، 2 موضوع از تمامی موضوعات دیگر پررنگ تر بوده و نقش محوری را به خود اختصاص داده است؛ اول: دشمن شناسی و دوم: مأیوس سازی و ناامید سازی مردم از سوی دشمنان
الف) دشمن شناسی
رهبر معظم انقلاب در 19 اردیبهشت امسال در دانشگاه فرهنگیان، شروع شناخت دشمنی امریکا را با نگرشی جدید به همه گوشزد و به گونه ای تبیین فرمودند که گویا نوع دشمنی آمریکا وارد شرایط و بسترهای تازه ای گردیده است:
«یک عدّه‌ای می خواهند لالایی بخوانند که ما خوابمان ببرد و نفهمیم دشمن مشغول چه کاری است؟»
 کمتر از یک ماه بعد یعنی در 14 خرداد در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نقشه دشمن را افشا نموده و فرمودند:
 « نقشه دشمن را هم می‌شناسیم؛ نقشه دشمن را کاملاً می دانیم چیست و آن نقشه را برای مردم افشا می کنیم؛..... امروز نقشه دشمن این سه چیز است: فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی»
بعد از افشای این نقشه دشمن، روحیه دشمن و کیفیت خباثت دشمنی را در دیدار نمایندگان وکارکنان مجلس شورای اسلامی در 30 خرداد هشدار دادند:
« شما ببینید دشمنان شما چه کسانی هستند و با چه روحیه‌ای دارند حرکت می کنند و با چه خباثتی در مقابل ملّت ایران می‌ایستند؟»
در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) در 9 تیرماه امسال، ورود به جزئیات دشمن شناسی یعنی ترفندها و الزامات مقابله با آن را توصیه فرمودند:
«نه فقط به دشمن اعتماد نکنید بلکه حتّی ترفند او را هم بفهمید، بدانید چه کار دارد می کند؟ چه حیله‌ای به کار می زند؟ آماده باشید، مراقب باشید.»
و در نهایت در 24 تیرماه 97 در دیدار مهم ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت، این پازل دشمن شناسی را با ارائه راهکارها ی مقابله ای تکمیل نمودند:
«در میدان نبرد و مبارزه آنچه بیش از همه به آن احتیاج دارید این است که روحیه تحرّک، روحیه پیشرفت، روحیه مبارزه با شرایط را در خودتان تقویت کنید؛ این شرط اول است. شجاعت ورود در میدان را به خودتان [بدهید]، عزم راسخ در این زمینه را داشته باشید.»
آنچه قرار است در این نوشتار بدان پرداخته شود، علاوه بر شناخت ترفند های دشمن، ضریب موفقیت دشمن و راه های مقابله با این ترفندها در دو شاخه آمادگی و مراقبت خواهد بود.
ترفندهای آمریکا در مقابله با ایران با نگاه محوسازی
الف) فشار اقتصادی(محروم سازی): محوریت فشار اقتصادی آمریکائی ها محروم سازی است. کتاب هنر تحریم های ریچارد نفیو که چندی پیش توسط مرکز پژوهش های مجلس ترجمه گردید و در شرایط امروز کمتر تحلیلگر و کارشناسی هست که بدان نپردازد، در این قالب تعریف می شود.
ب) فشار عملی (مشغول سازی): بارها تبیین و اعلام گردیده است که دغدغه نظام دو موضوع است، یکی اقتصاد و دیگری فرهنگ. و هر آنچه غیر از این دو باشد، حاشیه سازی و مشغول سازی است. دشمن از جمله راهبردهای مدنظر خود را برای دور نگه داشتن مسئولان نظام در جهت رفع این دو دغدغه، حاشیه سازی هایی از جنس آشوب سازی و ناامنی قرارداده است.
ج) فشار روانی (در 4 حوزه محدود سازی، مخدوش سازی، منفعل سازی و مأیوس سازی):
1- محدود سازی: با محوریت دو قطبی سازی موشک و معیشت، مسائل منطقه ای و معیشت، حقوق بشر و معیشت و ...
2- مخدوش سازی: با خدشه وارد کردن به عوامل ماندگاری انقلاب، یعنی مکتب اسلام، رهبری نظام و مردم
3- منفعل سازی: ایده آل دشمن، شرمنده سازی مردم نسبت به آنچه که برای آن به پا خواستند و انقلاب کردند، می باشد. اما چون رسیدن به آن ایده آل را ناممکن می دانند، مطلوب خود را در بی تفاوت و منفعل ساختن مردم تعریف کرده اند
4- مأیوس سازی: مهمترین شاخه در فشار روانی، مایوس سازی و ناامید کردن مردم است. هشدارهای رهبری نظام درباره مأیوس سازی و توجه به اعتماد سازی از ابتدای سال تا کنون بسیار قابل توجه بوده و از مهمترین محورهای عمده ای است که نیاز تبیینی و تحلیلی مضاعفی را می طلبد:
1/4 بیانات در دیدار مسئولان نظام 2/3/97
یک نکته بسیار مهم در اینجا این است که با سیاست ناامیدسازی و ایجاد توهّم بن‌بست در کشور بشدّت باید مبارزه بشود؛ این یک سیاست خصمانه آمریکایی و غربی است که در کشور احساس بن‌بست به وجود بیاورند، ناامیدسازی کنند؛ انواع و اقسام کارها را هم برای این قضیّه می کنند؛ با این سیاست لازم است بِجِد مقابله بشود. تزریق احساس ناتوانی، ناامیدی، بیچارگی، سیاست قطعی دشمن است.
2/4- بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان 7/3/97
اوّلاً امیدتان را اصلاً نباید از دست بدهید. این که همین‌طور دائماً یأس را بیایند تزریق بکنند در داخل جامعه، این کاری خصمانه است؛ حالا ممکن است آن کسی که این کار را می کند، واقعاً دشمن نباشد امّا کار دشمنانه دارد می کند
آن جوانی را که می‌آید اینجا می‌ایستد و می گوید «آقا وضع خیلی بد است، خیلی فلان است، عقب رفته‌ایم»، من احساسش را و آن روحیه را تأیید می کنم امّا حرف را مطلقاً تأیید نمی کنم؛ این جور نیست؛ این جوری نباشد که ما خودمان، خودمان را به اشتباه بیندازیم، بگوییم «آقا، هیچ فایده‌ای ندارد، نشده، پیشرفت نکردیم و نمیتوانیم بکنیم»؛ نخیر، پیشرفت کردیم، باز هم ان‌شاءالله پیشرفت خواهیم کرد؛ این کار، یک جادّه باز است؛ ما یک اتوبان را به صورت یک بن‌بست تصویر نکنیم. جلوی ما اتوبان است و می توانیم حرکت کنیم؛ بخصوص با امکاناتی که کشور دارد.
3/4-بیانات در دیدار نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی 30/3/97
مجلس نباید نماد تردید باشد، نماد خودکم‌بینی باشد؛ نباید نماد یأس و نومیدی باشد. نباید مجلس نشان بدهد که نگاهش به ظرفیّت ها و توانایی‌های ملّی، نگاه مأیوسانه است؛ باید اظهار تأسّف کنم که متأسّفانه مطالعه تاریخ در بین جوانان ما، مردم ما یک ‌قدری ضعیف و کم ‌رنگ است، و الّا اگر انسان تاریخ را بداند، می بیند این ملّت، هم در تاریخ برجسته است، هم در زمان حاضر. در تاریخ، ملّت ما نماد ایمان، نماد علم، نماد اعتماد ‌به ‌نفس، نماد افتخار به داشته‌های خود و نماد پایداری است؛ در تاریخ این‌جور است.
4/4- بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه 6/4/97
یک نکته مهم در باب قوّه قضائیّه -که میبینم جزو دغدغه‌های مسئولین محترم قوّه و شخص جناب آقای آملی است و به جایی هم غالباً نمی رسد، یعنی درست پیش نمی رود- مسئله اعتمادسازی مردم است، که من قبلاً یک اشاره‌ای به آن کردم. خب، افکار عمومی خیلی مهم است. ما در مقابل دشمن و بدخواه و توطئه‌گر و دروغ‌گو و تهمت‌زن باید با صلابت و قاطعیّت عمل کنیم، در مقابل افکار عمومی بایستی با تواضع، با دلسوزی، با محبّت وارد شد و با افکار عمومی تفاهم کرد؛ این خیلی چیز مهمّی است، تا بتوانیم اعتماد افکار عمومی را جلب کنیم.
آیا دشمن موفق خواهد شد؟
 رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند:«خداوند وعده نصرت به شما داده است، [اِن تَنصِرُوا اللهَ یَنصُرکُم] مادامی که شما هم نصرت خدا را بکنید. نصرت خدا و نصرت دین خدا، نصرت بندگان مؤمن خداست. شما به این عهد باقی باشید و خدای تبارک و تعالی عهد خود را عمل خواهد کرد.» صحیفه نور ج16، ص 35
" اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آن ها خواهیم ایستاد و تا نابودی آنان، از پای نخواهیم نشست."صحیفه نور، ج20، ص 118
مقام معظم رهبری در 25 خرداد97 در خطبه دوم عید فطر فرمودند:
«رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در این منطقه غربِ آسیا هفت تریلیون دلار پول خرج کرده‌اند! خودش می گوید که صحبت میلیون نیست، صحبت میلیارد نیست، صحبت تریلیون است. و چیزی دستمان نیامد، این را خود او می گوید؛ این معنایش شکست است.»
برخی از اندیشمندان و استراتژیست های آمریکایی بر ناتوانی امریکا مهر تأیید زده اند که به برخی از اظهار نظرهای آن ها اشاره می شود:
1- شیرین هانتر (از تئوری پردازان آمریکایی):
قبلاً ناو آمریکا روشن می شد، چند کشور سقوط می کردند. الآن ناو آمریکا و افسران زبده آن از ناوهای ایران، حتی از قایق های موتوری ایران فرار می کنند.
2- هنری جی کازیانیس (مدیر مطالعات دفاعی مرکز نشنال اینترست آمریکا):
صادقانه بگویم در جنگ بزرگ بعدی با قدرت هایی چون ایران دست کم یکی از ناوهای هواپیمابر آمریکا غرق شده و به قعر دریا خواهد رفت. این امر به معنای کشته شدن هزاران نفر خواهد بود. البته برای ممانعت از آن نیز کار چندانی از دست ما بر نمی آید
3- پروفسور ساشادینا از اساتید دانشگاه ویرجینیای آمریکا:
 در بیست سال گذشته، اسلام شناسی در آمریکا فقط در بعضی از دانشگاههای بزرگ تدریس می شد ولی در حال حاضر تمام دانشگاه ها ی کوچک و بزرگ درس اسلام شناسی دارند و این نشان دهنده تاثیر انقلاب اسلامی ایران است
4- ریچارد هاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا:
ما در عصر بی قطبی و چند قطبی به سر می بریم. آمریکا دیگر ابرقدرت نیست. آمریکا یک قدرت است و ما شاهد قدرت های نوظهوری خواهیم بود که ایران یکی از آ نهاست. ایران یک قدرت جهانی خواهد شد.

ادامه دارد...

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
خیلی خوب بهره بردم برای سخنرانی بسیار مناسب و جا افتاده است بعبارتی مقاله سطحی و.... نیست.تشکر
پاسخ ها
مرتضوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
عالی و خوب و قابل بهره برداری در محافل بصیرتی با سطح مخاطب تخصصی . تشکر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات