صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۵۲

حرف روز/ بیانات راهگشا

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دیروز در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان‌های گوناگون درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت‌های آمریکا و پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان سخنان مهمی را بیان کردند[...]
پایگاه بصیرت / محمدصادق سلطان‌زاده
یادداشت: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دیروز در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان‌های گوناگون درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت‌های آمریکا و پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان سخنان مهمی را بیان کردند. ایشان در مقام یک فرمانده مقتدر و متفکر با اشراف کامل تحلیل جامعی از اوضاع کشور ارائه دادند که در این زمینه به چند نکته مهم اشاره می‌شود؛
1ـ در وضعیت فعلی ادبیات بحران بیشترین خسارت (حتی بیش از تحریم‌ها) را به کشور وارد کرده است. راه‌حل‌های شناخته‌شده‌ای در این وضعیت وجود دارد که مهم‌ترین آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی، پرهیز از بن‌بست‌انگاری، سیاه‌نمایی و ناامیدی است.
۲ـ با وجود بی‌تدبیری‌ها و اقدامات نابه‌هنگام و ضعیف دولت در پیش‌بینی و مواجهه با تلاطمات اقتصادی، دولت فعلی می‌تواند کشور را از این مرحله عبور دهد. مطالبه برای استعفا در این وضعیت منطقی و مقدور نیست و بازی در نقشه دشمن است و مطالبه صحیح باید تحرک و تدبیر قوی‌تر از همین دولت باشد.
۳ـ آدرس غلط مذاکره دوباره با آمریکا که با بازی انحرافی «مذاکره بدون پیش‌شرط» همراه شده است، کاملاً بی‌حاصل و تله‌ای برای وقت تلف کردن و ایجاد اختلاف است. زمانی می‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم که از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم و فشارها و هوچی‌گری‌های او نتواند در ما تأثیر بگذارد.
۴ـ اگر اشکالات مدیریتی و خطاهای سیاست‌گذاری کاهش یابد، کشور به سلامت و به آسانی از مرحله کنونی عبور می‌کند. اعتماد دولت اعتدال به غرب اشتباه راهبردی سنگین بود؛ اما قرار نیست اشتباه را با اشتباهی بزرگ‌تر جایگزین کنیم. دولت خدعه‌گر و خیانت‌پیشه آمریکا باید بفهمد با خروج از برجام همه درها به روی ما بسته نیست و کشور ما مقتدرتر و با ثبات‌تر از آن است که با تصمیمات آنها متأثر شویم و دولتی برود و دولتی بیاید.
۵ـ همان‌گونه که رهبری عزیز فرمودند، به دلیل ناامیدی دشمن از جنگ نظامی، امنیتی و فرهنگی آنها به جنگ اقتصادی رو آورده‌اند. خسارت‌هایی که تاکنون در جنگ اقتصادی دیده‌ایم، مقدمه‌ای برای بیدارباش و تحول و مصون‌سازی در عرصه اقتصادی است. همان‌طور که توانستیم بازدارندگی نظامی ایجاد کنیم، با اقدامات درست و اصولی باید به بازدارندگی اقتصادی در برابر دشمن دست یابیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات