صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۸۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 24 مرداد

وندی شرمن، سرپرست هیئت آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران و گروه 1+5 نوشته است: «اکثر مسئولان معاصر ایرانی، از نسل دوره‌های حوالی انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ بودند؛ در آن زمان حامیان آیت‌الله روح‌الله خمینی با سایر مخالفان برای براندازی حکومت شاه هم‌پیمان شدند.» وی گفته است: «موفقیت آنها دنیا را حیرت‌زده کرد، احساس تجارب مشترک، هنوز هم نخبگان سیاسی چند دسته ایران را به هم پیوند می‌دهد. این روحیه انقلابی در درک نحوه نگاه ایرانی‌ها به مذاکرات هسته‌ای، حائز اهمیت است.»
پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت، نباید روی تحریم‌های آمریکا برای مجبور کردن تهران به مذاکره حساب باز کرد. در این گزارش آمده است: «بیل کلینتون 20 سال پیش این قمار را تجربه کرد. آن تحریم‌ها سختی‌هایی را برای مردم ایران به همراه داشت؛ اما سبب شد جهان با یک ایران هسته‌ای مواجه شود... امروز و با تحریم‌ها علیه ایران،‌ ترامپ ما را به دهه 90 بازگردانده و هیچ تضمینی وجود ندارد که تحریم‌های کنونی از تحریم‌های دوران کلینتون و بوش مؤثرتر باشد.»
حسین علی‌مراد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تاکنون هیچ کشوری به طور رسمی ارتباطش را با ما قطع نکرده است؛ تعدادی از شرکت‌های اروپایی اعلام‌ کرده‌اند به ‌دنبال کسب مجوز اتحادیه اروپا و کشورهای خود مطابق برجام برای حضور در صنعت نفت ایران هستند. وی همچنین گفت: به زودی توافق نهایی برای حضور یک کنسرسیوم بزرگ آسیایی در صنعت پتروشیمی ایران امضا می‌شود. این کنسرسیوم اعلام کرده تحریم‌های آمریکا تأثیری در روند فعالیت‌های آنها ندارد.
ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در پاسخ به پرسشی درباره آینده روابط عربستان و مالزی با اشاره به حمله ائتلاف سعودی به یمن و ستیز این کشور با قطر، گفت: «عربستان در جنگ است و ما نمی‌خواهیم وارد هیچ‌گونه جنگ خارجی شویم.» وی در ادامه گفت: «نمی‌خواهیم به کمک‌رسانی در جنگ‌های خشونت‌آمیز متهم شویم.» گفتنی است، دولت جدید مالزی به تازگی یک مرکز به اصطلاح ضد تروریسم عربستان در این کشور را که سال گذشته افتتاح شده بود، بست.
رجب‌ طیب ‌‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به اقدامات آمریکا اعلام کرد لوازم الکترونیکی آمریکایی را تحریم می‌کنیم. اردوغان ادامه داد: اگر آنها آیفون(آمریکایی) دارند، در طرف دیگر سامسونگ(کره‌ای) هست، ونوس(هندی) هست و وستل(ترک) هست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات