صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۴۸

در سایه تنش میان دو کشور؛ ارسال پیام پادشاه و ولیعهد عربستان به «محمد ششم» پادشاه مغرب

با وجود تنشی که در روابط عربستان و مغرب ایجاد شده است، پادشاه و ولیعهد عربستان پیام هایی جداگانه به محمد ششم پادشاه مغرب ارسال کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، به نقل از عکاظ، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور دو پیام جداگانه برای «محمد ششم» پادشاه مغرب (مراکش) ارسال کرده اند.

بر اساس این خبر در سایه تنشی که در روابط اخیر دو کشور مواجه شده است این پیام ها به مناسبت یک جشن ملی در مغرب ارسال شده است و ولیعهد عربستان در پیام خود ابراز امیدواری کرده که مردم مراکش روزانه شاهد پیشرفت و توسعه کشورشان باشند و روابط مغرب و عربستان مستحکم تر شود.

این در حالی است که دو کشور در پی ماجرای رأی ندادن عربستان به میزبانی مراکش در جام جهانی سال ۲۰۲۶ به سردی گراییده است و ترکی آل الشیخ رئیس هیأت ورزش عربستان در توییتر خود نوشته بود که کسی از عربستان تقاضا نکرده بود که در زمینه دریافت میزیانی جام جهانی کمک کند و در صورتی که چنین تقاضایی هم مطرح میشد اولویت با منافع عربستان بوده است.

آل الشیخ در توییت های خود به موضع گیری مغرب نسبت به بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر هم اشاره کرده بود و حملات متعدد او علیه مغرب منجر به شکل گیری موجی از سوی کاربران مغربی در فضای مجازی علیه عربستان شده بود.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات