صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۰۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 4 شهریور

سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی درباره انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسات انتخاباتی با محوریت وی و حضور شخصیت‌های اصلی جریان اصولگرا در این جلسات، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 اظهار داشت: تاکنون هیچ بحث انتخاباتی در این جلسات مطرح نشده و در وضعیتی که فشار زیادی روی زندگی و معیشت مردم وجود دارد، وارد شدن به مباحث زودهنگام انتخاباتی، جفا در حق مردم است.
رسانه‌های نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد سوری مورد حمایت ائتلاف آمریکا مدعی شدند که آمریکایی‌ها به تازگی در شمال سوریه دستگاه‌های راداری پیشرفته‌ای در پایگاه‌های نظامی متعلق به خود در «الحسکه» و «عین‌العرب» نصب کرده‌اند. این رسانه‌ها افزودند: «این اقدام بخشی از طرح آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع است که چندی پیش واشنگتن اعلام کرد به دنبال اجرای آن در شمال و شرق سوریه است.»
ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در پاسخ به این پرسش که آیا واردکنندگان تلفن همراه نیز جزو متهمان و بازداشت‌شدگان پرونده تخلف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی که قرار است از فردا محاکمه شوند، هستند؟ گفت: اکثر واردکنندگان گوشی تلفن همراه ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته بودند و تخلفاتی با این ارز مرتکب شده بودند که دستگیر شدند و کالاهای این واردکنندگان نیز هم‌اکنون توقیف شده است.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دستور داد چهار نفر از کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل تخلف از بخشنامه مربوط به منع دریافت هدایا و تسهیلات مسافرتی از شرکت غیر متبوع تعلیق شوند. گفتنی است در این باره از مدیر عامل شرکت نفت خواسته شد پس از تعلیق سه ماهه این افراد، پرونده آنان به هیئت تخلفات اداری وزارت نفت ارجاع داده شود.
در حالی که منابع سوری می‌گویند ارتش سوریه به اعزام و ارسال نیروها و تجهیزات به جبهه ادلب ادامه می‌دهد تا بزرگ‌ترین عملیات نظامی در استان ادلب شروع شود، برخی منابع اعلام کردند که ناوهای جنگی روسیه در آستانه آغاز عملیات نبرد آزادسازی ادلب برای پشتیبانی از این عملیات رهسپار سواحل سوریه شدند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به ادامه بحران ارزی در این کشور گفت: تعهد و عزم و اراده همه ترک‌ها ضمانت لازم برای مقابله با حملات علیه اقتصاد ترکیه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات