صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۱۶

از سناریوی تکراری و نخ‌نما تا بهره‌برداری سیاسی

1ـ رؤیایی که به حقیقت نخواهد پیوست
روزنامه قانون در گزارشی نوشت: «اروپا برقراری یک کانال مالی را برای رهایی ایران از تحریم‌های آمریکا وعده داد، ولی تاکنون به هیچ نتیجه مثبتی نرسیده است. بعد از این همه مدت، مسئولان آلمانی گفته‌اند که تا هفته‌های آینده امیدواریم اتفاقی در این زمینه رخ دهد! این رویه اظهارات بی‌اساس و همچنین تحریم‌های جدید اروپا علیه وزارت ‌اطلاعات ایران و همایش بین‌المللی در لهستان سبب سردرگمی و کلافگی مسئولان ایرانی در قبال روابط با اروپا شده و آنها را به موضع‌گیری‌های تند وادار کرده است.» این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «اینکه اروپا برای همگرایی با ایران مقابل آمریکا بایستد، رؤیایی است که برخی در سر دارند. اما این موضوع هیچ‌گاه به حقیقت نخواهد پیوست.»

2ـ تجلیل یا بهره‌برداری سیاسی؟!
صادق زیباکلام از شخصیت‌های اصلاح‌طلب با یادآوری این نکته که رئیس‌جمهور پس از مرحوم هاشمی درباره وی سکوت کرده بود، به سخنان حسن روحانی در دومین سالگرد مرحوم هاشمی اشاره کرد و نوشت: «این حجم از تجلیل برای نگارنده محل ابهام است. متصور هستم در پشت پرده تجلیل‌های اخیر، برخی اهداف سیاسی نهفته است... معتقدم عدم اشاره به حوادث 88 و موضع مرحوم هاشمی یک پیام مهم سیاسی برای اصلاح‌طلبان به همراه دارد. رئیس‌جمهور غیر مستقیم می‌گوید مرا با شما کاری نیست و من اگر به جایی رسیدم از صدقه سر هاشمی است، نه اصلاح‌طلبان. معتقد هستم رئیس‌جمهور بیش از آنکه یاد هاشمی را زنده نگه دارد، از آیت‌الله هاشمی بهره‌برداری سیاسی کرد.»

3ـ توقف خروج سرمایه از ایران
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند خروج سرمایه از ایران تحت تأثیر سیاست‌های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی و مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی به رقم ناچیزی رسیده و حتی می‌توان به جرئت از توقف این روند صحبت کرد. متأسفانه تحت تأثیر بحران ارزی، میلیارد‌ها دلار سرمایه از کشور خارج شد که این موضوع در تشدید بحران‌ها به شدت تأثیرگذار بود و فضای جامعه را ملتهب کرد. گفتنی است، برآورد‌ها نشان می‌دهد در مقطعی ۲۰ میلیارد دلار سرمایه ارزی از ایران خارج شده است و حتی برخی آمار رقمی بیش از این را نیز نشان می‌دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات