صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۱۴

از تلاش اصلاح‌طلبان تا نبود برنامه اقتصادی

1ـ سپاه به فعالیت‌های اقتصادی ورود نمی‌کند
سرلشکر محمدعلی جعفری در جلسه پرسش و پاسخ نوزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: سپاه در سیاست فرمانده دارد و زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من نیروهای مسلح را مدیریت می‌کنم؛ یعنی تمام حرکات سپاه را زیر نظر دارند و چنانچه کار اشتباهی رخ دهد، تذکر می‌دهند. سرلشکر جعفری افزود: دوست و دشمن اقرار می‌کند که بیشتر فعالیت‌های سازندگی به دست سپاه انجام می‌شود؛ زیرا برخی فعالیت‌های عمرانی برای بخش خصوصی به صرفه نیست یا به دنبال سود بیشتری هستند، اما سپاه تنها به دنبال سود نیست و در عرصه‌های گوناگون فعالیت‌های مناسبی انجام شده، اما به خوبی انتقال داده نشده است. وی با اشاره به اینکه سپاه در فعالیت‌های اقتصادی ورود پیدا نمی‌کند و تنها در عرصه سازندگی که فعالیت اقتصادی محسوب نمی‌شود، فعالیت می‌کند، افزود: چنانچه سپاه در این مدت فعالیت سازندگی نداشت، کشور به چنین پیشرفتی در این عرصه نمی‌رسید.

2ـ تلاش دیرهنگام اصلاح‌طلبان برای فاصله‌گذاری با دولت
«حسن رسولی» عضو شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «جریان اصلاحات از ابتدا هم با دولت روحانی و شخص آقای روحانی وحدت گفتمانی نداشته و امروز هم ندارد... اصلاح‌طلبان نباید تحت هر شرایطی از روحانی و تیمش دفاع کنند. ما جهت‌گیری‌های روحانی را نسبت به رقبایش به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر دیدیم و به همین دلیل از ایشان حمایت کردیم. تجربه هم نشان داد که این حمایت، آثار مثبتی را برای کشور و منافع ملی به همراه داشته است.» هر چه بیشتر از عمر دولت دوازدهم سپری می‌شود، فاصله‌گذاری اصلاح‌طلبان با دولت نیز پر رنگ‌تر می‌شود. در هفته‌های گذشته هم سعید حجاریان گفته بود «اصلاح‌طلبان بگویند، دولت روحانی دولت ما نیست.» اقدامی که به نظر می‌رسد برای آن بسیار دیر شده است و جامعه با توجه به حمایت‌های گسترده و حضور چشمگیر نمایندگان این جریان در بدنه دولت چنین موضوعی را نخواهد پذیرفت.

3ـ هر جا داعش محاصره ‌شد، آمریکا به کمکش ‌شتافت
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسمی به مناسبت اولین سالروز آزادسازی جرود عرسال واقع در شمال شرق لبنان با بیان اینکه جوانان امروز حزب‌الله، نسلی هستند که آگاهی، بصیرت و آمادگی برای جنگ را دارند، گفت: اگر امروز بخواهیم در هر گونه عملیاتی در سوریه شرکت کنیم، کافی است به جوانان اشاره کنیم. وی با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در مسیر مبارزه با داعش، گفت: آمریکا مانع ورود ارتش لبنان برای مشارکت در جنگ علیه داعش در جرود عرسال شد و ارتش این کشور را تهدید کرد در صورت مشارکت در هر گونه جنگی علیه داعش، کمک‌های مالی به آن را قطع خواهد کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، هر بار که داعش در منطقه‌ای در سوریه محاصره می‌شد، بلافاصله جنگنده‌های آمریکایی برای نجات داعشی‌ها اقدام می‌کردند.

4ـ از نبود برنامه مدون اقتصادی رنج می‌بریم
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی نوشت: «اینکه تورم چقدر است از نظر عدد مهم نیست؛ چرا که در شش ماه گذشته با توجه به تغییراتی که در قدرت خرید مردم روی داده است، میزان تورم به خوبی در زندگی مردم به رخ کشیده شده و سفره مردم کوچک‌تر از قبل شده است. به این جهت شاید برای مردم چند درصد بودن تورم دیگر نکته مهمی نباشد؛ این یک واقعیت است که طی سال‌های گذشته از فقدان برنامه مدون اقتصادی رنج برده‌ایم.» گفتنی است، در وضعیتی که طی مرداد ماه، بسیاری از کالاهای خوراکی، خودرو و... افزایش چشمگیری داشتند، مرکز آمار در گزارشی اعلام کرد نرخ تورم زیر ۱۰ درصد است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات