صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۰۱

اخبار کوتاه دوشنبه 12 شهریور

فرمانده کل سپاه در پیامی اعطای نشان «نصر» از سوی فرمانده معظم کل قوا به امیر سرتیپ خلبان شاه‌صفی را به فرمانده کل ارتش تبریک گفت. در بخشی از پیام سردار جعفری آمده است: «الحمدلله امروز ارتش پرصلابت جمهوری اسلامی به عنوان ارتشی کم‌نظیر در شایستگی‌های رزمی، با تکیه بر روحیه معنوی و انقلابی بیش از هر زمانی توانسته به عنوان یکی از اضلاع مهم و تأثیرگذار هندسه قدرت نظامی و دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش خود را در اقتدار و عزت جمهوری اسلامی برجسته نماید و این مهم، جز با مجاهدت‌های خالصانه و بی‌دریغ فرماندهانی انقلابی، مؤمن، ولایت‌مدار و کارآمد میسور نگردیده و تأییدات فرمانده معظم کل قوا گواه این ادعاست.»
حسن رحیم‌پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از واکنش‌ها به سخنانش درباره حوزه علمیه گفت: من احتمال قوی می‌دهم همه سخنانی که بنده در مدرسه فیضیه داشتم، مطالعه نشده و تمام فیلم سخنرانی را ندیدند. وی با بیان اینکه سکولاریسم در حوزه را رهبری دو یا سه بار مطرح کرده‌اند، افزود: اصلاً مخاطب بنده آقایان نوری‌همدانی، آیت‌الله مکارم و اینها نبودند، ولی عده‌ای با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان طوری رفتار کردند که انگار ما به اینها داریم می‌گوییم. اصلاً این آقایان در حوزه‌های خود به اندازه خودشان کار کرده‌اند، مخاطب من کسان دیگری بودند.
پس از آنکه «ذبیح‌الله خدائیان» معاون حقوقی قوه قضائیه گفت که سؤال از دکتر روحانی اگر تخلف یا استنکاف از اجرای قانون باشد، به این قوه ارسال می‌شود، در غیر این صورت طبیعتاً پرونده سؤال از رئیس‌جمهوری به قوه قضائیه ارجاع نمی‌شود، «بهروز نعمتی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: بر اساس نظر هیئت‌رئیسه موضوع سؤال از رئیس‌جمهور استنکاف از قانون نبوده است و سؤال‌کنندگان هم این موضوع را در سؤالات‌شان قید نکرده‌اند و بر اساس این ارجاع سؤال به قوه قضائیه موضوعیت ندارد.
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۷۴ درصد سپرده‌های بانکی در اختیار یک درصد افراد جامعه است که این شکاف فقر و غنا را نشان می‌دهد. وی افزود: ۶۰ درصد این نقدینگی صرف امور غیر مولد می‌شود.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره استیضاح وزیر صنعت گفت: تعداد امضاهای استیضاح آقای شریعتمداری به ۷۰ نفر رسیده است، اما اگر امروز وزیر بگوید امور را اصلاح می‌کند، این استیضاح را پس می‌گیریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات