صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۲۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 6 شهریور

سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استیضاح  وزیر اقتصاد و مطالبه تغییر وزرای اقتصادی دولت، گفت: «من شخصاً به آقای روحانی پیشنهاد دادم قبل از اینکه مردم اعتماد خود را به شما از دست بدهند، تغییری در هیئت وزیران به‌وجود بیاورید، در غیر این‌ صورت مجلس اقدام خواهد کرد.» وی افزود: «به ایشان گفتم دیدید که وزیر کار برکنار شد، ممکن است باز هم از این دست اقدامات پیش بیاید؛ لذا خودتان ابتکار عمل را به ‌دست بگیرید که این‌گونه موجه‌تر است و این واقعیت‌هایی است که وجود دارد.»
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای شکایت ایران علیه آمریکا نزد دیوان بین‌المللی دادگستری، به اتهام نقض عهدنامه مودت، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی را مداخله در حقوق حاکمیت ایالات متحده برای اتخاذ اقدامات قانونی، از جمله اعمال دوباره تحریم‌ها دانست که موضوعی حیاتی برای حفاظت از امنیت ملی این کشور است. پمپئو همچنین شکایت ایران از آمریکا را سوءاستفاده از دیوان بین‌المللی دادگستری توصیف کرد.
آیت‌الله سیّداحمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در نشستی خبری اظهار داشت: با توجه به مشکلات معیشتی مردم، اجلاسیه پیش‌روی مجلس خبرگان به این موضوع اختصاص می‌یابد. وی با بیان اینکه از رؤسای سه قوه دعوت کرده‌ایم تا در این اجلاسیه حضور یابند، گفت: رئیس‌جمهور اعلام کرد از حضور در این اجلاسیه معذور است، اما رؤسای دو قوه دیگر، قول حضور در اجلاسیه را داده‌اند.
سیدمحمود علوی گفت: تیم نظامی وارداتی گروهک تروریستی که با هدف اجرای اقدامات خرابکارانه و تروریستی وارد کشور شده بود، شناسایی و پیش از هر نوع اقدام خرابکارانه منهدم شد. در درگیری مسلحانه با این تیم تروریستی، دو نفر از اعضای آن به هلاکت رسیدند و دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه، اظهار داشت: مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نیست، بی‌معناست. وی یادآور شد: آمریکا اگر خواهان مذاکره است باید به برجام برگردد و از ملت ایران بابت هزینه‌هایی که ایجاد کرده عذرخواهی کند.
«برات آبلایراک» وزیر دارایی ترکیه که به پاریس سفر کرده، در نشست خبری مشترک با «برونو لو مارین» همتای فرانسوی خود، از تصمیم مشترک دو کشور برای مقابله با تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا خبر داد. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات