صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۵۷

حرف روز/ منشور رهبری برای جنگ اقتصادی

سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری به یک نکته محوری اختصاص داشت و آن وحدت و انسجام ملی بود. مسئله‌ای که از منظر معظم‌له، یک موضوع راهبردی محسوب می‌شود و ایشان در دوره اخیر که جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی شدت یافته است، بیش از پیش بر موضوع انسجام ملی تأکید کرده‌اند[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری
یادداشت: سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری به یک نکته محوری اختصاص داشت و آن وحدت و انسجام ملی بود. مسئله‌ای که از منظر معظم‌له، یک موضوع راهبردی محسوب می‌شود و ایشان در دوره اخیر که جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی شدت یافته است، بیش از پیش بر موضوع انسجام ملی تأکید کرده‌اند. گذشته از اهمیت راهبردی که وحدت می‌تواند برای کشور داشته باشد، از منظر ایشان، اتحاد درونی راه علاج مؤثر برای پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی است که هم اکنون با آن مواجه هستیم. مهم‌تر از همه اینها، منشور رهبری برای ترسیم «نقشه راه» و «برنامه اقدام» نظام جمهوری اسلامی در وضعیت حساس و تعیین‌کننده‌ای است که در آن قرار گرفته‌ایم. همچنین به یاد داشته باشیم که آمریکایی‌ها در جنگ رسانه‌ای و اقتصادی خود بر روی شکاف‌ها و تقابل‌های سیاسی در ایران حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند؛ به عبارتی پایه تعیین‌کننده راهبرد جدید آمریکا در داخل ایران طراحی شده است.
مسئله دیگر آن است که پاسداشت وحدت ملی در این دوران، مسئولیتی همگانی است؛ اولاً، کارگزاران باید از هر گونه اظهار نظر و رفتاری که مغایر انسجام درونی است و موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، به شدت اجتناب کنند؛ ثانیاً، منتقدان باید بدانند نقدهای‌شان مدبرانه و از جنس راهکار باشد. رهبری در همین نشست فرمودند: «برخی دل‌شان می‌خواهد که بنده در معرض عام تشر بزنم. خب فایده‌ این تشر چیست؟ فایده‌ این تشر این است که دلِ شما خنک می‌شود، همین! یعنی بیش از این فایده‌ای ندارد؛ امّا ضررهای بزرگی دارد»؛ ثالثاً، به جریان اصلاحات باید متذکر شد، نباید با چشم دوختن به انتخابات آینده و ملاحظه جناح سیاسی متبوع خود، راه برائت و مخالفت از دولت را در پیش گیرند. رهبر معظم انقلاب در همین زمینه فرمودند: «علاجِ مشکلات این نیست که ما پشت دولت را خالی کنیم؛ علاج مشکلات این نیست که ما تبرّی کنیم از آنچه دستگاه‌های مسئول انجام می‌دهند»؛ بنابراین، این رویکرد ضمن آنکه خلاف منافع کشور است، هیچ‌گاه از نظر مردم جدی تلقی نمی‌شود؛ زیرا بخش اعظمی از مدیران قوه مجریه را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهند و وقت اقدام و پاسخگویی آنهاست، نه زمان ژست‌های سیاسی باورناپذیر و خالی کردن میدان کار و آزمون.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات