صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۱۶

داسیلوا معاونش را به جای خود نامزد انتخابات برزیل کرد

لولا داسیلوا

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق محبوس برزیل براساس گزارش خبرگزاری رویترز تصمیم گرفته دست از مبارزه حقوقی بر سر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی میلادی برداشته و به جای خود معاونش یعنی فرناندو حداد را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حزب کارگران معرفی کند.

به گزارش بصیرت، به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیز ایناسیو لولا داسیلو، رئیس‌جمهور سابق برزیل امیدوار بود در یک مبارزه حقوقی دادگاه عالی این کشور با درخواست تجدیدنظر او در حکم ممنوعیت کاندیداتوری‌اش برای این انتخابات موافقت کند.

دادگاه انتخاباتی برزیل چند روز پیش حکم داد که لولا داسیلوا به خاطر محکومیت قضایی به اتهام فساد از کاندیداتوری در این انتخابات ممنوع می‌شود و به او ۱۰ روز مهلت داده بود که نامش را از فهرست کاندیداها حذف کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که دو منبع آگاه به تصمیم لولا داسیلوا گفته‌اند که فرناندو حداد کاندیدای رسمی حزب کارگران برزیل برای ریاست جمهوری شده و قرار است این موضوع به صورت رسمی در مقابل مقر پلیس فدرال برزیل در شهر کوریتیبا در جنوب این کشور اعلام شود.

این محل جایی است که لولا داسیلوا از ماه آوریل برای طی کردن مجازات حبس ۱۲ ساله خود به اتهام ارتشاء به زندان افتاده است.

یک مقام حزب کارگران گفت که نامه لولا داسیلوا برای اعلام فرناندو حداد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حزب کارگران خطاب به حامیان این حزب که برای مدت پنج ماه یک کمپ اعتراضی در مقابل این ساختمان پلیس علیه به زندان افتادن لولا داسیلوا تشکیل داده‌اند، خوانده شود.

بعدازظهر دوشنبه لولا داسیلوا و فرناندو حداد در محل سلول وی در زندان یکدیگر را در آغوش کشیدند و نامه مذکور را ردوبدل کردند.

لولا داسیلوا از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور بوده و هنوز هم محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور محسوب می‌شود.

با این حال طبق یک قانون در برزیل که کاندیداتوری را برای سیاستمداران دارای محکومیت قضایی ممنوع می‌کند او نمی‌تواند در انتخابات برزیل کاندیدا شود.

او در ابتدا می‌خواست کاندیداتوری خود را تا جایی که می‌تواند مطرح کند و در آخرین لحظه از این کاندیداتوری دست کشیده و فرناندو حداد را معرفی کند.

یک نظرسنجی که روز دوشنبه انجام شد نشان داد که فرایند جذب آرا برای حداد آغاز شده است هرچند که هنوز آرا او تک رقمی است اما به یکباره از چهار درصد به ۹ درصد افزایش پیدا کرده است که بزرگترین میزان افزایش آرا در میان ۱۳ کاندیدای ریاست جمهوری برزیل محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات