صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۰۰

از احیای تحریم‌های ضد ایرانی تا جدال ادامه‌دار «کری» و «ترامپ»

1ـ نقش FATF  در احیای تحریم‌های ضد ایرانی
«مارشال بیلینگزلی» دستیار بخش تأمین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا و رئیس ‌FATF در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به صراحت اذعان کرده است که برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با رژیم صهیونیستی و عربستان داریم. وی درباره روند احیای تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام گفت: «تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که ذیل برجام رفع کرده بودیم در دو مرحله احیا می‌شوند که در این راستا خزانه‌داری آمریکا در این دولت، ۱۷ دور تحریم‌ علیه ایران اعلام کرده و ۱۴۵ فرد مرتبط با ایران را به دلیل طیفی از فعالیت‌ها، اعم از تروریسم، ‌اشاعه تسلیحاتی و نقض حقوق بشر و جلوگیری از سوءاستفاده ایران از نظام مالی جهان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.» جالب اینکه، پیشتر هم «خوان زاراته»، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرایم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته بود: «برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن اوضاع برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است.»

2ـ پیش‌درآمد اجرای نمایش حمله شیمیایی ساختگی در ادلب
آخرین تحولات نشان می‌دهد که نیروهای مسلح و تروریست‌ها در ادلب برای اجرای عملیات جعلی با هدف متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خود، آماده شده‌اند. به نوشته وبگاه «راشاتودی» وزارت دفاع روسیه بامداد امروز(یکشنبه) اعلام کرد که تروریست‌های گروه «هیئت تحریرالشام» (جبهة النصره سابق) چندین مخزن حاوی گاز کلر را برای نمایش جعلی حمله شیمیایی، به روستای «بسنقول» منتقل کرده‌اند. سرهنگ «ولادیمیر ساوچنکو» سخنگوی مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: وزارت دفاع روسیه هفته قبل گزارش داده بود که نمایندگان رسانه‌های غربی و نیروهای وابسته به تروریست‌ها تصویربرداری از صحنه‌های حمله شیمیایی ساختگی در ادلب را آغاز کرده‌اند. روسیه همچنین هشدار داده آمریکا پس از این حمله شیمیایی ساختگی در شهر ادلب، از آن به منزله بهانه‌ای برای حمله به نیروهای دولت سوریه استفاده کند.

3ـ جدال ادامه‌دار «جان کری» و «دونالد ترامپ»
«جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا در ادامه رد و بدل کردن انتقادهای تند با «دونالد ترامپ» که بر سر ملاقات با «محمدجواد ظریف» شکل گرفت، ترامپ را به پسری نابالغ تشبیه کرد. کری در یک برنامه زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور کشورش را به باد تمسخر گرفت و گفت: «او بیشتر برای خواندن لایک‌های توئیترش وقت صرف می‌کند تا برای خواندن گزارش‌های ارائه شده، یا قانون اساسی ایالات متحده.» جان کری در ادامه استهزای ترامپ گفت: «او جداً ترکیبی نادر از خامی یک پسرک هشت ساله و اضطراب یک دختر نوجوان است.» وی در واکنش به ابراز نگرانی ترامپ دربار تضعیف قانون آمریکا از سوی وزیر خارجه دولت باراک اوباما، توصیه کرد که بهتر است ترامپ نگران اعترافات «پاول منافورت» رئیس ستاد انتخاباتی خود باشد که  قرار است به زودی به پرسش‌های بازرس ویژه پرونده دخالت روس‌ها در انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا پاسخ دهد.

4ـ درباره امنیت ملی با کسی تعارف نداریم
سردار سرتیپ حسین سلامی با اشاره به پاسخ قاطع سپاه به گروهک‌های تروریستی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: «این پاسخ یک پیام روشن دارد و آن، این‌ است که ما در مقابل دشمن هیچ عملی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. هر عملی که دشمنان انجام دهد؛ با واکنش‌هایی به‌مراتب بزرگ‌تر مواجه می‌شود.» جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه؛ «ما در زمینه امنیت ملی با هیچ کس تعارف و شوخی نداریم»، افزود: «پاسخ ما قاطع، پشیمان‌کننده و دشمن‌شکن است.» سردار سلامی تأکید داشت: «این را باید دشمنان ریز و درشت ما دریافته و مناسبات خود را براساس آن تنظیم کنند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات