«پاسخ محکم مردم»، «نتیجه عکس توطئه دشمنان»، «شکست پروپاگاندای رسانهای ضد انقلاب» و...؛ نمیدانم کدام یک از این عناوین را میتوان برای آنچه در ادامه خواهد آمد[...]
یادداشت: «پاسخ
محکم مردم»، «نتیجه عکس توطئه دشمنان»، «شکست پروپاگاندای رسانهای ضد
انقلاب» و...؛ نمیدانم کدام یک از این عناوین را میتوان برای آنچه در
ادامه خواهد آمد، برگزید؛ چرا که گویا همه اینها هست و انگار هیچ یک از
اینها نیست! ماجرا از این قرار است که پرويز فتاح، رئيس كميته امداد امام
خميني(ره) از افزايش 50 درصدي كمكهاي مردمي به اين نهاد در سه ماه نخست
سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد. این عبارت زمانی معنایی
فراتر از افزایش همیاری مردم میگیرد که آن را بگذارید کنار چندین ماه تلاش
و تبلیغ و هشتگ زدن و... در کمپینی تحت عنوان «نه به کمیته امداد»، از
شبکه «من و تو» تا کاربران واقعی و رباتها، از کاربران وابسته تا برخی
دیگر که فریفته این تبلیغاتهای انبوه شده بودند. این موضوع وقتی معنایی
دیگر به خود میگیرد که این افزایش کمک به کمیته امداد را با توجه به اوضاع
اقتصادی و مشکلات کشور که همه ما در زندگی رومزهمان با آن روبهرو هستیم،
در نظر بگیرید! آن وقت شما هم سردرگم میشوید که چه تیتری برای آن
برگزینید و آن را چگونه توصیف کنید! این اتفاق همه آن توصیفهای ذکر شده را
شامل میشود؛ چرا که این آمار نشان میدهد مردم همانند همه سالها و
روزهای پس از بهمن ماه 1357 تا به امروز بر این اصل که «هر کجا را که
دشمنان هدف بگیرند و قصد تخریب آن را داشته باشند، درست همان است که باید
باشد و در مسیر صحیح و صلاح خود حرکت میکند»، حمایتشان از نهادها و
نیروهای مورد هجمه را دو چندان میکنند. افزون بر این و فراتر از تجربه
تاریخی ملت ایران از دشمنی دشمنان و واکنش دقیق و درست به آن، این رشد
چشمگیر در وضعیت خاص اقتصادی امروز، در کنار هم بودن مردم ما را نشان
میدهد و روشن میکند که ملت ایران در جنگ اقتصادی نیز مانند دیگر روزهایی
که به وحدت و همدلی بیشتر میان مردم نیاز بوده، عزم خود را برای در کنار هم
بودن به منظور عبور از مشکلات جزم کردهاند؛ با این حساب بیتردید بهترین
عنوان برای آنچه در حال رخ دادن است، خود «ملت ایران» است.