صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۵۳

اخبار ویژه روزنامه‌ها 1 مهر ماه

روزنامه کیهان **

تیر خلاص گروهک تروریستی مقیم اروپا به FATF

جنایت تروریستی الاحوازیه و نوع واکنش دولت‌های غربی به آن، بار دیگر دروغ بودن دستاویزی به نام FATF را نشان می‌دهد.

اغلب رسانه‌های غربی دیروز پس از جنایت گروهک الاحوازیه که منجر به شهادت 25 نفر و مجروحیت 70 نفر شد، حاضر نشدند حتی لفظ اقدام تروریستی را برای جنایت مذکور اطلاق کنند و به عنوان حمله به رژه نیروهای مسلح بسنده کردند.

از سوی دیگر سران دولت‌های غربی و وزارت خارجه آنها نیز غالباً در قبال جنایت دیروز اهواز سکوت کردند و از محکومیت آن طفره رفتند و این در حالی است که در پی اقدامات مشابه تروریستی در پایتخت‌های اروپایی، بلافاصله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران اقدام به محکومیت صریح حرکت تروریست‌ها می‌کنند.

اما موضوع صرفاً به سکوت دولت‌های اروپایی و آمریکا محدود نمی‌شود بلکه گروهک‌های تروریستی معارض با جمهوری اسلامی، غالباً از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی تأسیس، تجهیز و تقویت می‌شوند و حتی برخی از این گروهک‌ها و سران آنها- نظیر سازمان منافقین، الاحوازیه و برخی گروه‌های تروریستی کردی- در پایتخت‌های اروپایی (پاریس، لندن، استکهلم، کپنهاک و...) اقامت دارند.

با عنایت به این واقعیت، عجیب است که برخی محافل داخلی طی یکی دو سال گذشته بر اجرای انتظارات کارگروه FATF و تصویب ملحقات آن در مجلس اصرار داشته‌اند. ادعای اصلی FATF مبارزه با تأمین‌کنندگان تروریست‌ها می‌باشد و سؤال اصلی این است که غیر از آمریکا، فرانسه، انگلیس و آل‌سعود، کدام کشور دیگر می‌تواند تأمین کننده اصلی تروریسم در منطقه باشد؟ و به این ترتیب آیا پذیرش مطالبات مافیای پنهان در پشت نقاب FATF، نوعی خودزنی و توهین به شعور خود نیست؟ گفتنی است سران الاحوازیه در لندن و برخی پایتخت‌های دیگر اروپایی اقامت دارند.

ترور رذیلانه و کور دیروز در اهواز البته، نکته قابل تأمل دیگری هم دارد و آن اینکه آمریکا و برخی متحدان روسیاهش مدعی تابستانی داغ برای جمهوری اسلامی بودند و از قیام مردم علیه رژیم خبر می‌دادند اما با سرشکستگی مطلق در پایان موعد ادعایی خود، مجبور شدند «نقاب دموکراتیک» و «مردمی» را از صورت این پروژه عقیم بردارند و علناً از تروریسم کوری رونمایی کنند که 40 سال است علیه ملت ما در جریان است و به جای تضعیف ملت ایران، موجب تقویت اتحاد و اقتدار و دشمن‌شناسی بیشتر او شده است، چنان که در فرجام سیاه گروهک‌هایی نظیر منافقین و ریگی و داعش دیدیم.

شیرین هانتر: به کری گوش ندهید دولتمردان آمریکا سر و ته یک کرباسند

«ایران به توصیه‌های جان کری گوش ندهد، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، بهتر از ترامپ نخواهد بود.»

لوبلاگ به قلم شیرین هانتر نوشت: براساس گزارش رسانه‌ها، جان کری، وزیر اسبق امور خارجه، در دیدارهایش با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفته بهتر است تهران این چند سال باقی مانده از دولت ترامپ را تحمل کند تا سپس با جانشین دموکرات او وارد مذاکره شود. پیشنهاد کری به ظریف، در راستای منافع ایران نیست. این اقدام باعث بدتر شدن مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران می‌شود و ممکن است واشنگتن تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند و حتی خطر حمله نظامی احتمالی آمریکا را نیز افزایش می‌دهد. طرفداران استراتژیِ منتظر ماندن برای پایان دوره دولت ترامپ، معتقد هستند که سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا در قبال ایران بسیار متفاوت از سیاست‌های دولت ترامپ بوده است و امیدوار هستند که دولت دموکرات بعدی و شاید هم یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه میانه‌رو، رویکرد متفاوتی در قبال تهران اتخاذ کند. اما سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا (دموکرات‌ها) از سال 1988 به بعد، به شدت نشان‌دهنده این موضوع است که بعید است چنین تغییری رخ دهد. یکی از دلایل اصلی این بدبینی ایران، تغییر یافتن ساز و کار بین‌المللی از زمان فروپاشی شوروی است. بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دسامبر 1991 جیمز بیکر، وزیر امور خارجه طی سفری به آسیای مرکزی اعلام کرد که دولت جورج دبلیو بوش پدر از حضور ایران در کشورهای پساشوروی ممانعت خواهد کرد. سپس نوبت به سیاست‌های بازدارنده دولت کلینتون رسید و در سال 1996 تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را اعمال کرد. هدف این سیاست‌ها نیز تغییر نظام بود، گرچه تحریم‌ها و سایر فشارها کارساز نبودند. پس از حادثه یازده سپتامبر سیاست‌های بازدارنده جای خود را به سیاست علنی تغییر رژیم در بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران داد. به عنوان مثال، دولت جورج دبلیو بوش ایران را یکی از محورهای شرارت خواند. اما حتی دولت اوباما نیز سیاست اعمال فشار را ادامه داد و هیلاری کلینتون اولین کسی بود که سخن از اعمال تحریم‌های فلج‌کننده به میان آورد. ماهیت سیاست‌های ترامپ که همان به زانو در آوردن ایران از طریق اعمال فشار است، مانند سیاست‌های چهار دولت قبلی آمریکا است.

سیاست آمریکا در قبال ایران به طرز قابل توجهی بدون تغییر بوده است چون اختلافاتی که بین ایران و آمریکا به وجود آمده همچنان به قوت خود باقی هستند.

محرم پررونق امسال پروژه تابستان داغ را خاک کرد

«حادثه اهواز ذیل یک میز بالادست مشترک ضدایرانی در خارج از ایران هدایت و طراحی شده که تروریست‌های امروز تنها یکی از پیمانکاران این میز محسوب می‌شوند.»

جهان‌نیوز با اشاره به جنایت تروریستی دیروز در اهواز نوشت: حادثه اهواز ادامه تحرکات قدیمی برای به هم زدن اقتدار امنیتی و نظامی کشور است و هم ادامه تحرکات سنتی ضدامنیتی در استان‌هایی با ویژگی قومی و مرزی است. در استانی همانند خوزستان پیمانکاری این تحرک سنتی برعهده گروه‌هایی همچون الاحوازیه است و یا در استانی مانند سیستان و بلوچستان نیز گروهی همانند گروه عبدالمالک ریگی را به استخدام درمی‌آورند. جالب‌تر آنکه این دو گروه رسما از چند سال قبل با هم توافقنامه امنیتی و نظامی امضاء کرده‌اند! البته طبق معمول سرویس‌های اطلاعاتی عربستانی ذیل سرویس مثلث بالادست امنیتی انگلیس، اسرائیل و آمریکا واسطه این توافقنامه بوده‌اند.

اقدام تروریستی اهواز نشان داد که جنگ اقتصادی در ایران ناامیدکننده پیش می‌رود. این پروژه اگر موفق می‌بود سرویس‌های اطلاعاتی دوباره به اقدام کور تروریستی متوسل نمی‌شد. آن هم در شرایطی که همواره پس از اقدام تروریستی، کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل در ایران منفورتر می‌شوند.

زمان اقدام گروه‌های تروریستی از قبل و با حساسیت خاص توسط سرویس‌های اطلاعاتی بالادست تعیین می‌شود. طبیعی است که تابستان داغ یکی از زمان‌های مناسب برای اقدام تروریستی در ایران محسوب می‌شده است. اما تابستان داغ در حالی در ایران تمام شد که روزهای آخر این فصل با ایام عزاداری سالار شهیدان همراه شد. ماه محرم همواره انقلاب در ایران را در همه ابعاد فرهنگی و اعتقادی دوباره به روز می‌کند. امسال با وجودی که همزمان با جنگ اقتصادی در ایران، خباثت علیه محرم با عملیات انتحاری برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز همراه شد، ولی یک بار دیگر محرم امام شهیدان در دو هفته گذشته انقلاب در ایران را دوباره به روزرسانی کرد. محرم امسال یک بار دیگر تفکر ایستادگی در برابر همه جلوه‌های استکباری - جنگ اقتصادی، رسانه‌ای، تروریستی و تجزیه‌طلبی - را در عموم مردم کشورمان به روزرسانی کرد. به همین دلیل دیروز در اهواز بیش از همه چیز از محرم انتقام‌گیری شد. عصبانیت مجدد از محرم آنقدر سنگین بود که میز ضدامنیتی بالادست غربی را مجبور به انتحار کرد.

ما اصلاح‌طلبان نمی‌خواهیم بیش از این برای روحانی هزینه بدهیم

در حالی‌که سوء‌مدیریت اقتصادی دولت مردم را رنج می‌دهد، عضو فراکسیون امید می‌گوید این فراکسیون در روز سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور سوالی نداشته است.

عبدالرضا هاشم‌زایی به ایلنا گفت: اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور سوالی نکردند.

وی با اشاره به نطق نمایندگان مجلس گفت: همه نمایندگان از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهند که تیم اقتصادی تغییر کند و تیمی جدید با رویکردی دیگر وارد عرصه اقتصادی کشور شود که جسارت داشته باشند اما این کار انجام نمی‌شود، یعنی اگر آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی خود را ترمیم کرده بود کار به اینجا نمی‌‌رسید که هر روز یک وزیر استیضاح شود.

هاشم‌زایی تصریح کرد: وقتی طی یک هفته ارزش پول ملی به نصف می‌رسد، آیا افکار عمومی از پارلمان که نماینده مردم هستند نمی‌خواهند عکس‌العمل داشته باشند؟ رئیس‌جمهور که حاضر نیست حرف گوش کند، نماینده‌ها هم ابزاری جز سوال و استیضاح در دست ندارد و نمی‌توانند دستور اجرایی بدهند. بالاخره وزرایی که به هر نحوی مدیریت‌شان از نظر مجلس ضعیف است استیضاح‌شان مطرح می‌شود و بعضا ممکن است برخی استیضاح‌ها از نظر سیاسی هم پررنگ باشد.

هاشم‌زایی در پاسخ به این مسئله که برخی معتقدند استیضاح پی‌درپی وزرا در راستای اهداف برخی گروه‌ها و افراد برای تحت فشار قرار دادن دولت است، اظهار کرد: آن گروه‌ها اینقدر قوی نیستند که بتوانند خط کلی را به مجلس بدهند، بالاخره باید زمینه‌ای باشد تا گروه‌هایی که این مسائل را تعقیب می‌کنند امکان عملیاتی کردن اهداف و نظراتشان وجود داشته باشد. وی با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور گفت: اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور سوال نکردند اما رای منفی به رئیس‌جمهور رای اصلاح‌طلبان بود. قانع نشدن صد و نود نفر نماینده شوخی نیست. اصلاح‌طلبان انتظار داشتند که آقای روحانی موانع را بگوید که به چه علت برجام شکست خورده است؟ آیا همه‌اش عوامل خارجی بود یا موانع داخلی هم بوده است؟ چرا وضعیت تعامل‌های بین‌المللی ما با کشور‌های منطقه به این شکل درآمده است.

هاشم‌زایی در پاسخ به این سوال که اگر این رویکرد رئیس‌جمهور همچنان ادامه داشته باشد این رابطه به کجا ختم خواهد شد؟ گفت: به جایی ختم نمی‌شود، بلکه در اینصورت ایشان رئیس‌جمهوری خواهد بود با مقبولیت پایین؛ اما اطلاح‌طلبان به اندازه کافی از روحانی حمایت کرده‌اند و نمی‌خواهند در افکار عمومی بیشتر از این هزینه بدهند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* مهندس محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به توییت وقیحانه مشاور ولیعهد ابوظبی واکنش نشان داد. به گزارش «انتخاب»؛ محسن هاشمی نوشت:‌ اگر رژه در خیابان‌های یک شهر با حضور زنان و کودکان، هدف نظامی است، پس پایگاه‌های نظامی متجاوز در امارات یک هدف فوق نظامی است. مشاور ولیعهد ابوظبی دیروز درباره حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: «حمله نظامی به هدف نظامی، اقدام تروریستی نیست و بردن نیرو به عمق ایران یک گزینه اعلام شده و این در آینده بیشتر خواهد شد.»

* همزمان با متهم شدن برخی کشورهای منطقه به دست داشتن در جنایت حمله تروریستی به رژه ارتش در اهواز، «عبدالخالق عبدالله» استاد دانشگاه‌های امارات ایران را به افزایش حملات تروریستی متهم کرد. وی در توئیتی نوشت: کشته شدن 10 نظامی در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران اقدام تروریستی نیست. عبدالخالق افزود: کشیده شدن جنگ به خاک ایران گزینه روشنی است و در مراحل بعدی افزایش خواهد یافت. برخی کاربران ایرانی توئیتر از این مطلب به عنوان اعلام جنگ امارات علیه ایران نام بردند. یک گروه تروریستی مسلح که به ظاهر وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند که در جریان آن حداقل 25 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

* نخست‌وزیر مالزی گفت تایید همجنس بازی در این کشور امکان پذیر نیست. به گزارش رویترز، مهاتیر محمد گفت: ما برخی مسائل را نمی‌توانیم در مالزی بپذیریم؛ یکی از آنها، موضوع ازدواج همجنس بازان و یا حقوق همجنسگرایان زن و مرد است؛ مالزی مانند کشورهای غربی نیست که ازدواج مرد با مرد یا زن با زن را بپذیرد. مهاتیر محمد به خاطر انتقادات از شلاق زدن دو همجنس باز زن چنین واکنشی نشان داده است.

*********************************

روزنامه خراسان**

انحلال رسمی ستاد هدفمندسازی یارانه ها تایید شد

در حالی که هیئت وزیران دولت قبل در یکی از اولین جلسات خود در تاریخ 24 شهریورماه سال 1392 و بنا به پیشنهاد حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، مصوب کرد که به منظور بررسی و آسیب شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها و طراحی و پیش بینی ساز و کارهای اجرای مرحله دوم آن و تصمیم گیری و نظارت در خصوص موضوع یاد شده، ستاد هدفمندسازی یارانه ها به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت 13 مسئول مهم اجرایی تشکیل می شود، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه شماره ۷۰۸۱۹ روزهای اخیر خود به اعضای کابینه، از لغو این مصوبه سال 92 دولت وقت خبر داده است.

دستور دولت برای توسعه اتومبیلرانی و اسب سواری بانوان

طبق دستورالعمل جدید دولت به تعدادی از وزیران و معاونان رئیس جمهور، از آن ها خواسته شده با توجه به ضرورت ارتقای تندرستی و نشاط زنان و دختران از طریق ورزش، علاوه بر اجرای طرح ملی فراغت با ورزش ویژه بانوان شاغل و عادی کشور، در خصوص توسعه توریسم ورزشی ویژه بانوان در رشته هایی چون طبیعت گردی، کویر نوردی، کوهپیمایی، اتومبیلرانی، اسب سواری و ... به تفکیک مناطق شهری و روستایی اقدام کنند.

*********************************

روزنامه ایران**

ترامپ بدنبال جنگ با ایران نیست

خبر اول اینکه، نشریه «دیلی بیست» در گزارشی نوشته است: برخی مشاوران امنیتی و تندرو دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا نگران هستند که مبادا وی قصد حرکت به سمت توافق با ایران را داشته باشد. این در حالی است که رئیس جمهوری امریکا درخصوص جنگ با ایران، نظری مخالف داشته و تنها به دنبال آن است تا ثابت کند میتواند به توافقی بهتر از باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین این کشور با تهران دست یابد. به گزارش تابناک، «دِیلی بیست» در بخشی از این گزارش می‌‏نویسد: «زمانی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور وارد کاخ سفید شد، ترامپ از او استقبال کرد و گفت: نمی‌گذارم جنگ با ایران را شروع کنی.»

حکم جوانفکر و بقایی

خبر دیگر اینکه، حمید بقایی به اتهام توهین به مسئولان (نسبت ظالم دادن به رئیس قوه قصائیه) در شعبه ١٠٥٩ دادگاه کارکنان دولت محاکمه و به ٦ ماه حبس محکوم شده است. مهران عبدالله پور، وکیل حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر با اعلام این خبر به ایرنا گفت: علی اکبر جوانفکر نیز به اتهام توهین به مسئولان و نشر اکاذیب بابت نوشتههایش در کانال‌های تلگرامی در شعبه ١٠٦٠ دادگاه کارکنان دولت محاکمه و به ٢سال و نیم حبس محکوم شده است. عبدالله‌پور گفت که به هر دو حکم صادره در دادگاه بدوی، اعتراض می‌کند.

سعید مرتضوی به زندان برگشت

دست آخر اینکه، سعید مرتضوی که انتشار عکس او در مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرستان تفت با واکنش‌هایی همراه شد، دیروز به زندان برگشت. به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی قبل از روز تاسوعا به مرخصی رفته بود و دیروز پس از چهار روز مرخصی به زندان اوین برگشت. مرتضوی دادستان سابق تهران در پرونده کهریزک به اتهام معاونت در قتل عمد به ۵ سال حبس محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر به دلیل «اظهار ندامت» حکم حبس را به دو سال تقلیل داد. او دوم اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت و به زندان رفت.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

شیرین هانتر: ایران به توصیه جان کری گوش ندهد

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بهتر از ترامپ نخواهد بود

شیرین هانتر، نویسنده و استاد دانشگاه جرج تاون در واشنگتن دی سی در مقاله‌ای که اخیرا در لوبلاگ منتشر شده به دولت حسن روحانی توصیه کرد توصیه‌های جان کری به جواد ظریف را جدی نگیرند، چرا که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نسبت به ایران، مواضعی بهتر از ترامپ نخواهد داشت.

در این مقاله آمده است: «بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، جان کری، وزیر اسبق خارجه آمریکا در دیدارهایش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته بهتر است تهران این چند سال باقیمانده از دولت ترامپ را تحمل کند تا سپس با جانشین دموکرات او وارد مذاکره شود. با این حال، این پیشنهاد کری به ظریف، در راستای منافع ایران نیست. این اقدام باعث بدتر شدن مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران می‌شود و ممکن است واشنگتن تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند و حتی خطر حمله نظامی احتمالی آمریکا را نیز افزایش می‌دهد. طرفداران استراتژی منتظر ماندن برای پایان دوره دولت ترامپ، معتقدند سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا در قبال ایران بسیار متفاوت از سیاست‌های دولت ترامپ بوده است و امیدوارند دولت دموکرات بعدی و شاید هم یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه میانه‌رو، رویکرد متفاوتی در قبال تهران اتخاذ کند اما سیاست‌های دولت‌های قبلی ایران از سال 1988 به بعد، بشدت نشان‌دهنده این موضوع است که بعید است چنین تغییری رخ دهد. یکی از دلایل اصلی این بدبینی ایران، تغییر یافتن سازوکار بین‌المللی از زمان فروپاشی شوروی است. در طول بیشتر دهه 1980، رویکرد آمریکا در قبال تهران بیشتر متاثر از شوروی و جنگ سردی بود که در آن دوره در حال وقوع بود. این یکی از دلایلی است که آمریکا به خاطر آن بیش از حد به ایران فشار وارد نکرد و حتی در بحران گروگانگیری سال 1981-1979 وارد درگیری نظامی مستقیم با ایران نشد. واشنگتن می‌ترسید اعمال فشارهای بیش از حد یا حمله نظامی، بهانه‌ای برای شوروی به منظور ورود به ایران یا حتی تسلط یافتن بر آن شود. سال 1987، اوضاع و همچنین محاسبات آمریکایی‌ها در قبال ایران شروع به تغییر کرد. این همان سالی بود که میخائیل گورباچف اصلاحاتش را آغاز کرد و از تفکر به اصطلاح جدید در سیاست خارجی شوروی سخن گفت... . آوریل 1988 آمریکا به کشتی‌ها و دکل‌های نفتی ایران حمله کرد. این حملات موجب شد امید ایران برای مغلوب کردن عراق در جنگ از دست برود و مجبور شود توافق آتش‌بس را بپذیرد. پس از پایان جنگ ایران و عراق، آمریکا صدام را به عنوان شریک جدیدش در خاورمیانه انتخاب کرد تا اینکه با حمله بغداد به کویت در سال 1991 از انتخاب خود بشدت پشیمان شد».

در ادامه این یادداشت آمده است: «پس از حادثه 11 سپتامبر سیاست‌های بازدارنده جای خود را به سیاست علنی تغییر رژیم در بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران داد. به عنوان مثال، دولت جرج دبلیو بوش، ایران را یکی از محورهای شرارت خواند اما حتی دولت اوباما نیز سیاست اعمال فشار را ادامه داد و هیلاری کلینتون نخستین‌ کسی بود که سخن از اعمال تحریم‌های فلج‌کننده به میان آورد. ماهیت سیاست‌های ترامپ که همان به زانو درآوردن ایران از طریق اعمال فشار است، مانند سیاست‌های 4 دولت قبلی آمریکا است».

در انتهای این یادداشت نیز آمده است: «سیاست آمریکا در قبال ایران به طرز قابل توجهی بدون تغییر بوده است، چون اختلافاتی که از زمان شکل‌گیری جمهوری اسلامی بین ایران و آمریکا به وجود آمده است، همچنان به قوت خود باقی است. با توجه به این گذشته، منتظر نشستن برای پایان یافتن دوره ترامپ به این امید که می‌توان به توافقی بهتر با آمریکا رسید، تنها باعث طولانی‌تر شدن رنج مردم ایران خواهد شد. دولت ترامپ موضعی خصمانه در قبال ایران اتخاذ کرده است اما ایران احتمالا به توافق بهتری با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نخواهد رسید، حالا هر که می‌خواهد باشد».

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات