صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۷۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 1 مهر

سفیر کره جنوبی در تهران گفت: اخباری که به تازگی مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران در رسانه‌ها به چشم می‌خورد، بی‌اساس و جعلی است؛ زیرا شرکت‌های کره‌ای همچنان به همکاری تجاری خود ادامه می‌دهند. او ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند، همینطور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می‌شوند. ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم که بتوانیم معافیت‌های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم.
یک مقام نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است: بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهد اطلاعاتی «شگفت‌انگیز، جالب و جدید» درباره ایران ارائه دهد که جهان متعجب خواهد شد. اطلاعات شگفت‌انگیز نتانیاهو در سازمان ملل علیه ایران احتمالاً نسخه‌ای به‌روز شده از کاریکاتور مضحکی است که چند سال پیش درباره برنامه هسته‌ای ایران در صحن سازمان ملل به نمایش گذاشت و موجبات تمسخر وی و رژیم صهیونیستی را فراهم آورد.
جابر انصار، وابسته بازرگانی سفارت افغانستان در تهران، با اشاره به بی‌اساس بودن شایعه‌ها مبنی بر بسته شدن مرزهای افغانستان به روی کالاهای ایرانی اظهار داشت: سرپرست وزارت مالیه افغانستان پس از انتصاب، اقدام به تغییرات، اصلاحات و مبارزه با مفاسد اداری به ویژه در گمرکات افغانستان کرده که یکی از این تغییرات تنظیم امور اداری در مرز ابونصر فراهی است و محدودیت موقت ایجاد شده برای ورود کالاهای همه کشورها است.
سیدحسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست مجلس با اشاره به ابراز خوشحالی رسانه‌های رژیم سعودی و استفاده از واژه حمله مسلحانه به‌ جای حمله تروریستی در نشریات خود، گفت: ماهیت تروریست‌ها کاملاً مشخص است، این گروهک از سوی برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ‌ویژه آل‌سعود حمایت و تجهیز می‌شود.
سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، گفت: تمام سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی به پای قضیه آمده‌اند. وی افزود: اسم بردن از داعش در این قضیه برای رد گم کردن است تا اقتدار جبهه مقاومت را بشکنند و آن را تضعیف کنند.
عشایر غیور خوزستان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌ کردن حادثه تروریستی اهواز، اعلام کردند بدون شک این اقدام بدون پاسخ نخواهد بود و عشایر با اتحاد و پیروی از ولایت‌ فقیه پاسخ کوبنده‌ای به عوامل این حمله جنایتکارانه خواهند داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات