صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۸۲

عربستان و امارات «حمله تروریستی اهواز» را محکوم نکردند

عموم همسایگان ایران، حادثه تروریستی حمله مسلحانه در جنوب غرب ایران را محکوم کردند اما دو همسایه شاخص ایران از این کار (تا الان) خودداری کرده‌اند.
عربستان و امارات «حمله تروریستی اهواز» را محکوم نکردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت؛ حمله تروریستی افراد مسلح به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، سبب شد کشورهای بسیاری پیام همدردی و تسلیت برای ایران ارسال کنند. 

همسایگان ایران مثل عراق (احزاب و بخش‌های مختلف دولت مثل وزارت کشور و خارجه)، لبنان (احزاب و حزب‌الله و دولت)، کویت، قطر، برخی احزاب یمنی و جنبش انصارالله یمن، احزابی بحرینی، عُمان، سوریه، ترکیه، جنبش‌های فلسطینی (حماس، جهاد اسلامی و...)، پاکستان، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان تاکنون به ایران تسلیت گفته و این حادثه تروریستی را محکوم کرده‌اند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتریش، اسپانیا، نروژ، روسیه، بلاروس، سوئد، کره جنوبی و بولیوی از جمله کشورهای خارج از منطقه هستند که یا همدردی کرده‌اند یا علاوه بر آن، حادثه تروریستی را محکوم نیز کرده‌اند 

در میان کشورهای منطقه و دو همسایه شاخص ایران، عربستان و امارات دو کشوری هستند که نه تنها رسانه‌هایشان مثل شبکه العربیه و اسکای‌نیوز عربی، حادثه اهواز را «تروریستی» توصیف نکرده‌اند، بلکه دولت‌هایشان یا حتی شخصیت‌های سیاسی آنان حاضر نشده‌اند حادثه تروریستی با محکوم کنند.

در حالی که خالد بن سلمان، برادر ولی‌عهد سعودی و سفیر عربستان در آمریکا در یادداشتی که ماه گذشته (جولای) در روزنامه الشرق الاوسط منتشر کرد و مدعی شد که «مردم ایران قربانی دولت ایران هستند»، اما مقامات سعودی حاضر نشده‌اند بدون محکوم کردن حادثه تروریستی، با مردم ایران همدردی کنند. 

سران امارات عربی متحده (رئیس امارات و نایب رئیس، ولی‌عهد ابوظبی) که روز جمعه، سالروز استقلال کشور سیصدهزار نفره «بلیز» در آمریکای مرکزی را تبریک گفته‌اند، حادثه تروریستی که در چندکیلومتری مرز این کشور اتفاق افتاده است،‌ محکوم نکردند و برای آن پیامی نداده‌اند.

عربستان نه تنها محکوم نکرد بلکه شبکه سعودی العربیه در گفت‌وگویی افراد تروریستی که در حمله تروریستی دست داشته اند، از زبان او اعلام کرد که عملیات اهواز، «فدایی» بوده است نه «تروریستی».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات